Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
360,44 Ft
Euró
389,01 Ft
Font
453,96 Ft
Bitcoin
63,604 $

Bochkor Gábor szerint a városi kerékpáros közlekedés „totál anarchia”

Szigorúbb szabályozásra készülhetnek a brit biciklisek, a Retro Rádió műsorvezetője szerint azonban hazánkban is szükség lenne a hasonló rendelkezésekre, mert a kerékpárosok nem tartják be a szabályokat.

Fotó: nextbike / Unsplash
Belföld

Czinder Tímea

Szerkesztő

Komoly szigorítások érinthetik a kerékpáros közlekedést Nagy-Britanniában, Grant Shapps közlekedési miniszter bejelentése alapján ugyanis vizsgálják a biciklisek számára kötelező rendszámtábla, felelősség-biztosítás és sebességkorlátozás lehetőségét, elmondása szerint ugyanis nem szabad szemet hunyni a közúti törvényeket megszegő kerékpárosok felett.

A szigorítás a Retro Rádió reggeli adásában is szóba került, Bochkor Gábor pedig kifejtette, itthon is szükség lenne hasonló szabályozásra. Soron kívül Három év börtönt is kaphatnak a kegyetlen állatkínzók

„Egyre dühösebbek az autósok Budapesten. Most már ott tartunk, hogy az autósoknak fenntartott sávok lefeleződtek, szinte minden a bicikliseké a városban. Mindenféle szabályt áthágnak – tisztelet a kivételnek –, ha akarnak, áthajtanak a piroson, az úttesten közlekednek, szembejönnek az egyirányú úton. Totál anarchia”

– fejtette ki a rádiós.

Az adásban elhangzottak szerint Nagy-Britanniában az autósok 91 százaléka támogatja, hogy a biciklisek számára is legyen jogosítvány, 70 százalék áll a kötelező biztosítás mellett, 80 százalék pedig úgy véli, a kerékpárosokat is meg kellene bírságolni gyorshajtás esetén.

A Bors megkereste Valter Tibor többszörös magyar kerékpáros bajnokot is – aki a Girón többször induló Valter Attila édesapja -, és bár szerinte hazánkban nincs értelme hasonló szabályokat bevezetni, mivel kevés a biciklis, a kerékpárnál jóval veszélyesebb elektromos rollerek esetén elkelne a szabályozás.

Kovács László, a Magyar Autóklub közlekedési oktatási referense szerint a problémát már jóval korábban, a kezdet kezdetén lehetne orvosolni, ami a szülők felelőssége is lenne.

„Amikor a gyerekek elkezdenek biciklizni, az első és legfontosabb, amit tanítsunk meg nekik, a megfelelő sebesség betartása, és az, hogy körültekintően nézzenek szét a kereszteződésekben. Később, felnőttkorban pedig az elsőbbségadásra kell nagyon odafigyelnünk. Ha ezeket felnőtt korban sikerrel tudnánk alkalmazni, nem lenne szükség rendszámra és felelősség-biztosításra sem”

– nyilatkozta a referens.

Kína komplett várost alapítana a Holdon (videó)

20 év alatt egy teljes holdi kolónia jöhetne létre több emeletes épületekkel, napelemparkokkal.