Kampány indult Japánban az alkoholfogyasztás növelésére
A japán fiatal felnőttek túl józanok, nem fogy elég szaké.
A nemzeti adóhivatal országos kampányt hirdetett Japánban azért, hogy a fiatal felnőttek, a 20 és 39 év közöttiek több alkoholt fogyasszanak, ugyanis az új szokások, amelyek a koronavírus-járvány idején alakultak ki, az népesség csökkenéséhez és az alkoholeladások visszaszorulásához vezetett.
A CNN beszámolója szerint a kampány részeként a 20 és 39 év közötti korosztály tagjai megoszthatják az ötleteiket, hogy mégis hogyan tudnák rávenni a társaikat a több alkoholfogyasztásra.
A versenyzőktől promóciókat, márkaépítést, sőt, akár mesterséges intelligenciát is tartalmazó, legmodernebb terveket várnak, és azt remélik a szervezők, hogy ezzel a társaik körében beindíthatják a keresletet.
A japán média szerint a reakciók vegyesek, és egyesek kritikával illetik az egészségtelen szokás népszerűsítésére tett ajánlatot. Mások azonban furcsa ötleteket tettek közzé az interneten, például híres színésznők jelentek meg a virtuális valóságban hostessként – írja a BBC.
A versenyzőknek szeptember végéig van idejük ötleteket benyújtani. A legjobb terveket ezután szakértők segítségével fejlesztik tovább, mielőtt a végső javaslatokat bemutatnák novemberben.
A kampány honlapja szerint Japán alkoholpiaca zsugorodik, és ennek egyik jelentős tényezője – a csökkenő születésszám mellett – az ország idősödő demográfiai összetétele. Ráadásul az adatok azt mutatják, hogy egyre kevesebbet költenek alkoholra, egyre kevesebbet is fogyasztanak. A japánok a szaké jövője miatt is aggódnak.