Nem lesz villanyautó-armageddon a rezsicsökkentés módosítása miatt, de azért fájni fog
Az elmúlt napok sok fejfájást okoztak a tulajdonosoknak.
Most végre úgy látszik, hogy tiszta vizet öntött a pohárba a kormány, kiderült ugyanis, hogy a rezsicsökkentés módosítása hogyan érinti a felhasználókat, köztük azokat is, akik túllépik az éves kvótájukat.
Habár az elektromos autók tulajdonosai csak egy nagyon vékony és kevésbé árérzékeny rétegét jelentik a hazai fogyasztóknak, az előzetesen belengetett hétszeres áremelkedés egész egyszerűen bedöntötte volna az e-autó piacot.
Méghozzá azért, mert ilyen árak esetében még a belső égésű motorokkal szerelt autókat is jobban megérte volna tankolni – persze csak a jelentős torzító hatással bíró hatósági árak esetén. Így azonban ha drágább is lesz a „villanytöltés”, messze nem éri utol a hagyományos tankolás árát – fejtette ki a napi.hu.
Ha átlag 15 kWh-ás fogyasztással számolunk, akkor augusztustól nagyjából 1050 forintra jön ki 100 kilométer költsége, nyilvános töltésnél ugyanakkor magasabb tarifával számolhatunk, gyorstöltő esetében 135 kWh-s árral, villámtöltőnél pedig 110 ft/percenkéntivel.
Azt is érdemes azonban hozzátenni, hogy a tulajdonosok jelentős része napelemes rendszer segítségével gyakorlatilag díjmentesen töltheti az autóját, és bár a kiépítés költséges, innentől kezdve a piaci változások jóval kevésbé érintik majd a jármű birtokosát.