Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Sorra bomlanak fel a BKV beszállítói szerződései, már gumiabroncs sem érkezik

A felmondott kontraktusok változatos okokra vezethetők vissza, egyelőre azonban nem okoznak zavarokat a működtetésben.

...svg content...Fotó: Duplacsuklós Ikarus-replika a jármû bemutatóján a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában 2022. május 10-én. A cég nosztalgiaflottájának új jármûvét két Ikarus 280-as buszból készítették el a cég dolgozói. A 22,5 méteres, 18 tonnás autóbusz kétszáznál is több utast képes szállítani egyszerre. A duplacsuklós, hivatalos nevén Ikarus 293 elsõ és egyetlen modelljét 1988-ban készítették el, azonban Budapesten nem sokáig használták utasszállításra, a busz ugyanis Teheránba került, ahol átfestve, belsõ terét átalakítva vált a közösségi közlekedés részévé, és azóta is Iránban van. Az idén elkészült replika némileg különbözik az elsõ modelltõl: erõsebb a motorja és biztonságosabb a csuklószerkezete. A busszal a forgalomban nem, de nyílt napokon és egyéb rendezvényeken találkozhatnak az érdeklõdõk. MTI/Máthé Zoltán
Belföld

Czinder Tímea

Szerkesztő

Tervezhetetlenné váltak a BKV költségei, két hónap alatt ugyanis megduplázódott a felbontott beszállítói szerződések száma; az okok között szerepel az elszálló euróárfolyam, az ukrán-orosz háború, az infláció, a gyártói áremelések és az alapanyaghiány.

A felmondott szerződések közé tartozik a gumiabroncs beszerzése is, a beszállító ugyanis az ukrán nyersanyagforrások elérhetetlensége miatt már a háború elején jelezte, hogy csak jóval magasabb áron tudna szállítani, a BKV-nak pedig végül nem sikerült megegyeznie a céggel. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

A BKV elmondása szerint „a napi szintű és jelentős árfolyam-változások miatt a partnerek már csak euró alapon határozzák meg az egységárakat”, korábban sem volt módjuk azonban gumiabroncsokat forintért beszerezni, így a veszteség mértéke sem megállapítható.

„A felmondási indokokra nézve nem vezetünk pontos statisztikát, a partnerek sem minden esetben közlik azt, de jelentős részében hivatkoznak az ukrán-orosz háborúra”

– közölte a cég.

Az energia- és alapanyagárak növekedése és az ellátási nehézségek ellenére a BKV mindent megtesz a közösségi közlekedés fenntartása érdekében, amire „törvényes keretek között, felelős közpénzfelhasználóként” módjuk van, az egyeztetések azonban nem tűnnek túl sikeresnek, hiszen míg április végéig 36 kontraktus bomlott fel a beszállítókkal, júliusra ez a szám 75-re emelkedett.

Bár a szerződésbontások eddig nem okoztak működtetési zavarokat, azt a vállalat is elismerte, hogy a költségek tervezhetetlenné váltak; a Népszava értesülései szerint korábban a beszállítók zöme 30-50 százalékos felárat kért, a BKV pedig már májusban is több tízmilliárdos plusz kiadással kalkulált emiatt, mostanra azonban már nem is találgatnak.

Egyszerre 11 állítását cáfolta meg a kormány Magyar Péternek

Vitályos Eszter kormányszóvivő számos olyan állítást cáfolt meg, melyek Magyar Pétertől származnak, amiket hazugságoknak minősített.