Manapság jóval tájékozottabbak a magyar internetes vásárlók, ám az elvárások is növekedtek
Habár manapság már jóval tudatosabbak az internetes vásárlók Magyarországon, egyre komolyabb elvárásokat támasztanak a webáruházak felé.
A Lumenet.hu magyar világítástechnikai webáruház kutatásából derült ki, hogy a vásárlók manapság jóval tudatosabbak, és sokkal jobban tájékozódnak a webáruházak oldalain, könnyebben győződnek meg egy weboldal mögött álló cég valódiságáról, s egyre jobban kirajzolódik az is, hogy a vásárlók számára az az egyik legfontosabb szempont, hogy mihamarabb megkapják megrendelt termékeiket.
Zabari szerint a vásárlók egyre érzékenyebbek a szállítás és az átvétel módjára, s szemmel láthatóan azt tartják a legfontosabbnak, hogy mielőbb hozzájussanak megrendelt termékeikhez. Évekkel ezelőtt teljesen normális volt az 5 napos szállítási idő, ám ez mostanra rövidült, a vásárlók pedig el is várják, hogy a lehető leggyorsabban kézhez kapják a csomagot.
A megkérdezettek közel háromnegyede kizárólag akkor dönt a vásárlás mellett, ha az adott termék készleten van, és akár aznap át tudja venni személyesen, vagy nagyon rövid szállítási idővel juthat hozzá az áhított termékhez. A vásárlók majdnem 70 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vegyesen választ az átvételi módok közül, beleértve a házhoz szállítást, a személyes átvételt, és a csomagpontos kézbesítést.
Amellett, hogy a vásárlók már jóval tudatosabban böngészik a webshopok kínálatait, komoly elvárásokat is támasztanak feléjük a szállítás kapcsán: a futárszolgálatok közül a nagyobb vállalatokat ismerik a legtöbben, ezért inkább azokat is pártolják, de a legkruciálisabb kérdés a szállítási költség.
A vevők ugyanis az esetek többségében az ingyenes szállítást keresik, mely természetesen a vállalkozásoknak pénzbe kerül, így mára megszokottá vált, hogy a csomagpontos kézbesítésnél 10 ezer, házhoz szállításnál 20 ezer forintos határ.
A megkérdezettek mintegy 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy 10 ezer forintos vásárlás esetén már elvárja az ingyenes szállítást, míg a házhozszállítás esetében 20 ezer forint felett már ingyenes szállítást szeretnének. Meglepő lehet, de 12 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy kizárólag abban az esetben rendel, ha bármilyen összegnél ingyenes a szállítás – írja a Napi.