Németországban kampány indul az energiatakarékosság jegyében
A bírálók szerint a „szép szó” nem elég, törvényi szabályozásra lenne szükség.
A kampány ötlete attól a Robert Habecktől származik, aki zöldpárti gazdasági és környezetvédelmi miniszterként Németország egyik legnépszerűbb politikusa, és aki rendszeresen felemeli a szavát az Oroszországtól túlzottan is függő német energiaszektor reformja kapcsán.
Habár a kormány céljai tarthatónak tűnnek – főképp az orosz olajimport teljes leállítása az év végére, az már most világosan látszik, hogy a szűkös energiaforrások és a környezetvédelemi törekvések nehezen hozhatók összhangba.
Habeck szerint ezért is fontos felhívni arra a lakosság figyelmét, hogy bánjanak takarékosabban az erőforrásokkal. A Német Környezet- és Természetvédelmi Szövetség elnöke szerint ugyanakkor egy reklámkampány messze nem akkora horderejű, hogy a problémát megnyugtató módon kezeljék vele.
Antje von Broock bár lényegesnek tartja a figyelemfelhívást, úgy véli, hogy törvényileg kellene szabályozni a fogyasztást, szektoronként 10%-os csökkentést előírva – számolt be róla a Magyar Nemzet.
Ezzel az aránnyal egyébként Habeck is egyetért, ráadásul megvalósítható célkitűzésnek tartja, amely a politika, az ipar, a vállalatok és a háztartások összefogásával, egyfajta nemzeti ügyként is kezelhető.
A miniszter emellett megerősítette, hogy az év második felében életbe lépő, módosított épületenergetikai-törvény és a fűtéskorszerűsítés is segíthet a fogyasztás mérséklésében.