Komoly nyereséggel zárta az évet a McDonald’s és a Burger King
Tömegek rohanták meg a gyorséttermeket a korlátozások enyhülése miatt, de a McDonald’s szépen profitált az elviteles termékek áfatartalmának csökkentéséből is.
A pandémia kitörése érzékenyen érintette a vendéglátást; a járvány előtt, 2019-ben a vendéglátóhelyek forgalma még az 1 500 milliárd forintot súrolta, 2020-ban alig haladta meg az 1 000 milliárdot, amit a tavalyi év sem tudott teljesen visszabillenteni az 1 300 milliárd forintot meghaladó forgalommal.
Ennek ellenére a legnagyobb gyorsétteremláncokat működtető cégeknek nincs okuk panaszra, az Opten céginformációs szolgáltató és az Igazságügyi Minisztérium adatbázisában elérhető 2021-re vonatkozó adatok szerint ugyanis a McDonald’s és Burger King is erős évet tudhat maga mögött.
A hazai McDonalds’s-éttermeket működtető Progress Étteremhálózat Kft. árbevétele 37 százalékkal növekedett, és 51 milliárd forint felé kúszott a tavalyi évben, miközben pedig nettó eredménye is növekedett 80 százalékkal, és elérte a 6,77 milliárd forintot – olvasható a Napi cikkében.
Egyik fő konkurense, a magyar Burger Kingeket üzemeltető Fusion Befektetési Zrt. bevétele ugyan lemaradt egy kicsit, a tavalyi, 26,9 milliárdos nettó forgalom azonban kiugró, 44 százalékos növekedést tett lehetővé; a 3,4 milliárdos nettó profit két és félszerese a 2020-as eredménynek.
A Progress Étteremhálózat a számokhoz hozzáfűzte, hogy a tavalyi növekedést az elviteles termékek áfatartalmának csökkentése, valamint a szektorban alkalmazott munkahelymegtartó bértámogatás is segítette.
Magyarországon jelentős hálózattal rendelkezik az Amrest Kft. is, amely többek között a KFC-éttermeket és Starbucks-kávézókat is üzemelteti, a cég tavalyi évre vonatkozó beszámolója azonban csak később lesz elérhető.