Már a horvát tengerpart sem a régi: tulajdonost vált a népszerű üzletlánc
Már egy ideje érkeznek a hírek a Tommy Group cégcsoport egy részének eladásáról, de most úgy tűnik, felpörögtek a tárgyalások az elmúlt hetekben.
Az Europena Supermarket Magazine kiskereskedelmi hírportál értesülései szerint tulajdonosváltás előtt áll Horvátország hatodik legnagyobb élelmiszer-kereskedő lánca, a Tommy, amelyet honfitársaink is előszeretettel látogatnak nyaralásaik során – számolt be a Napi.
A korábbi híresztelések még az osztrák Sparról szóltak, most azonban úgy tűnik, a lehetséges vásárló a CVC Capital Partners lehet, amely egyelőre nem hivatalos információ, több piaci forrás is utalt azonban rá, hogy az eladásról folytatott tárgyalások az elmúlt hetekben felpörögtek.
A brit tőkealap befektetései közé 73 vállalat tartozik összesen 75 milliárd dollár értékben világszerte, köztük a lengyel Zabka áruházlánccal. A Tommy hálózatába 200 üzlet tartozik, amelyeket becslések szerint naponta 250 ezer vásárló látogat. Éves árbevétele 465,4 millió euró, EBITDA nyeresége pedig 33,2 millió euró.
A Tommy jelenleg a Tomislav Mamić tulajdonában lévő, folyamatosan bővülő Tommy Group része, amely piaci értékét 150-200 millió euróra teszik, portfóliójában pedig sütödék, cukrászdák, húsipari üzemek, tea- és kávéüzletek vannak, de az elmúlt időszakban a turizmus területén is megjelent.
A magyar turisták tízmilliárdokat költenek Horvátországban; 2019-ben közel 1,1 millió alkalommal utaztak a szomszédos országba, összesen több mint 4,5 millió éjszakát eltöltve ott, miközben 57 milliárd forintot költöttek. A KSH adatai szerint 2021-ban mindössze 548 000 utazás történt, ami 2,6 millió éjszakát foglalt magába, és 46 milliárd forintot hagytak Horvátországban honfitársaink.