Kiderült, a magyar Aldi vagy a Penny zárta-e jobban az évet
A harmadik diszkontlánc, a Lidl még nem tette közzé a beszámolóját.
Egymás után érkeznek a cégek elmúlt évről készült beszámolói, nemrégiben pedig az Aldi és Penny eredményei is megjelentek. Bár az adatok szerint mindkét üzletlánc nyeresége csökkent, az Aldi lényegében utolérte riválisát, holott egy évvel korábban még 15 milliárd forint volt a bevételük különbsége a Penny javára.
A több mint 220 üzlettel rendelkező Penny közel 322 milliárd forintos árbevétellel zárt, ami 5 százalékos növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Az adózott eredmény ugyanakkor 7 százalékkal csökkent, mégpedig 4,5 milliárd forintra – számolt be a Napi.
2021-ben az Aldi is átlépte a 300 milliárdos forgalmat, a 150 boltot működtető cég több mint nettó 315 milliárd forint bevételt szerzett, ami 8 százalékos növekedést jelent. Az adózott eredmény bő 20 százalékkal csökkent, így is meghaladta azonban a 8,5 milliárd forintot.
Még nem derült ki, hogy a 2020-ban a kiskereskedelmi láncok ranglistájának élén végzett Lidl hogyan teljesített a tavalyi évben, a cég ugyanis csak egy-két hónap múlva teszi közzé beszámolóját.