Márki-Zay elszámolt a kampánypénzekkel, ennyit költött
A hivatalos dokumentum szerint közel kétmillió forintot fordított propagandakiadásokra, szórólapokra és reklámtáblákra.
A 24.hu hívta fel a figyelmet arra, hogy megjelent a Magyar közlönyben Márki-Zay Péter mint képviselőjelölt beszámolója is, amelyből kiderült, hogy mire fordította az állami és más támogatásokat.
Hódmezővásárhely polgármestere úgy nyilatkozott, hogy a kapott támogatást és a kincstári kártyát szabályszerűen használta fel.
Saját bevallása szerint a kampány időszakában összesen 1 182 878 forintot költött, ezt mind egyetlen cégnek, a Crevocorp Kft-nek fizette ki propagandakiadásokra, szórólapokra és reklámtáblákra.
A Crevocorp egyébként korábban dolgozott a Demokratikus Koalíciónak is, igaz nem volt nagyon jelentős a tevékenységük: a DK alapítványa, a 2014. december 10-én bejegyzett Új Köztársaságért Alapítvány egy ízben roll upot készített az alapítvány számára, 25 ezer forintért.
Ezen kívül a vállalatról nem tudni valami sokat, a Facebook oldaluk alapján dolgoztak olyan ismert és elismert cégeknek, mint a KonzolVilág vagy az Árkád, azonban az utolsó bejegyzésük 2019-ből származik.
A céginformáció alapján 2011-ben alapították, az akkor bejegyzett tőkéjük 3 millió forint volt, míg a 2020-as adatok alapján a nettó árbevételük 140 826 000 forint volt.
A kampánypénzek elszámolása miatt az ellenzéki koalícióban vita robbant ki, ugyanis nem tudták eldönteni, hogy mi legyen azokkal a támogatásokkal, amelyeket a Mindenki Magyarországa Mozgalom számlájára fizettek be, de nem használták fel őket.