Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21

AKTUÁLIS

Dollár
355,18 Ft
Euró
385,16 Ft
Font
451,73 Ft
Bitcoin
67,371 $

A Wizz Air elnökének reakciója a különadóra: nincs értelme extraprofitról beszélni

A légitársaságokat is belevette a kormány abba a körbe, amelytől az extraprofit utáni különadót várja a honvédelmi és rezsivédelmi alapba.

...svg content...Fotó: Twenty20
Belföld

Nagy Noel

Szerkesztő

Egyelőre meglehetősen ködös, hogy pontosan mire gondol a kormány extraprofit alatt, amelyet a bankoknak, biztosítóknak, nagykereskedelmi láncoknak, energiaipari és kereskedőcégeknek, telekommunikációs vállalatoknak és légitársaságoknak kell elméletileg fizetnie.

Egyelőre az sincs teljesen lefektetve, hogy a profit mekkora hányadától számítva beszélhetünk extraprofitról, amelyet be kell fizetnie a szóban forgó szektorok cégeinek. Az is kérdés, hogy egyáltalán be lehet-e szedni ezt a cégektől, vagy találnak valami módot arra, hogy kijátsszák a rendszert. Soron kívül A Diákhitel Központ szerint nem igazak a sajtóban megjelent állítások

A rezsicsökkentés a jelenlegi nemzetközi energiaárak mellett erősen falhoz vágja a magyar költségvetést, feltehetően a kormány ezt érzékelve döntött a rezsivédelmi alap létrehozásáról, amelybe Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerint 700 milliárd forintot várnak.

Nagy kérdés azonban ennek a megvalósítása, különösen a légi közlekedési szektorban, amely a koronavírus-járvány miatt emberemlékezet óta nem látott veszteségeket szenvedett el. Nagy Márton azzal érvelt, hogy utasonként 10-15 eurós díjat jelentene az extraprofitadó.

Jelentkezz, és légy Te is a Liner.hu csapatának tagja

Robert Carey, a Wizz Air elnöke az intézkedés kapcsán a HVG-nek elmondta, a légi közlekedési ágazat jelentős veszteségeket szenvedett el a koronavírus miatt, és bevétele, illetve nyeresége várhatóan még hosszú ideig nem éri el a járvány előtti szintet, így extraprofitról nincs értelme beszélni:

„Az utasonként számított adó bevezetése magasabb viteldíjakat jelentene egy olyan szektorban, amely két éve veszteséges, ennek a vitatása a legalapvetőbb közgazdasági elemzésekkel is szembemegy”

Carey kiemelte, az elmúlt két év a turisztikai szektor számára súlyos csapás volt és minden egyes újabb gazdasági teher, mint ez a különadó, csak lassítja a régóta várt fellendülést – nemcsak a Wizz Air, hanem a gazdaság egésze számára. Mint mondta, ellehetetleníti azoknak az előnyöknek az érvényesülését, amelyeket az emberek és nemzetek légi összeköttetése teremt.

Szijjártó Péter elmondása szerint egyetlen magyar ügynök sincs veszélyben

Szijjártó Péter egy bulvárlap kérdéseire válaszolt.