Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Tavaly is behúzta az első helyet az eMAG-Extreme Digital: 210 milliárd forintos forgalmat generáltak

Hihetetlen összegű forgalmat bonyolított le az eMAG-Extreme Digital a tavalyi évben: nem kevesebb, mint bruttó 210 milliárd forintos forgalmukkal pedig rögtön az első helyre meneteltek.

...svg content...Fotó: eMAG-Extreme Digital
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal tavaly is az eMAG-Extreme Digital volt a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedő, az élelmiszerek és háztartási cikkek online piacának legnagyobb szereplője a Tesco, a 100 százalékban magyar tulajdonú e-kereskedelmi cégek közül pedig az Euronics került az első helyre – közölte a GKID e-kereskedelmi kutatócég (korábbi nevén GKI Digital) csütörtökön az MTI-vel.

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő legnagyobb online kereskedőkről. Közleményük szerint az online piac koncentráltabbá vált 2021-ben. A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező 15 legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma meghaladta a bruttó 520 milliárd forintot, ami a teljes online kiskereskedelmi piac 43 százaléka, 2 százalékponttal több az előző évinél. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

A tavalyi online forgalmi adatok alapján piacvezető eMAG-Extreme Digital súlyát jelzi, hogy saját piactere, az eMAG Marketplace önmagában is a negyedik legnagyobb forgalmú szereplő lenne a listán, ha különálló vállalkozásként rangsorolnák – jelezte a GKID.

A toplista második helyére története során először, egy helyet javítva a cseh Alza került, a harmadik helyen a Media Markt online áruháza végzett. Az összesített listán a negyedik a Tesco. Ismét az ötödik helyre került a Telekom, a vállalat egyben az ország legnagyobb online mobil és tablet értékesítője is.

A 15-ös mezőny legnagyobb fejlődése a Kifli.hu-hoz köthető, a cseh online élelmiszeráruház az előző listán még a 12. helyen szerepelt, de a 2021-es adatokon alapuló rangsorban már a hatodik helyre ugrott fel. Az összesített mezőny legnagyobb, 100 százalékban magyar tulajdonosi hátterű cége az Euronics, amely a hetedik helyet érte el.

Csak az élelmiszerek és háztartási cikkek online piacát nézve a legnagyobb forgalmú szereplő ismét a Tesco, a második helyre másodszorra is a Kifli.hu került, míg a harmadik hely 2021-ben is az Auchan online áruházáé lett. Ezen a listán a negyedik a Rossmann, majd a Spar, a dm, a GRoby és a foodpanda következik, ez utóbbinál a készétel-kiszállítás forgalmát nem vették figyelembe.

Ennek a termékkategóriának internetes értékesítési forgalma 53,7 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly, ezzel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül, és a negyedik legnagyobb online területté is vált a bruttó 118 milliárd forintos forgalmával. A GKID adatbázisában több mint 35 ezer magyar webáruház szerepel, de közülük bruttó 5 milliárdos online kiskereskedelmi forgalommal alig több mint tíz cég rendelkezik.

A 100 százalékban magyar cégek listáját az Euronics műszaki áruház vezeti, a második helyre az egyik legrégebbi magyar webáruház, az Aqua került, a harmadik a számítástechnikára specializálódott, 2004-ben indult iPon. Ezt követi a Libri-Bookline, az ország legnagyobb könyvkereskedője, a Praktiker barkácsáruházlánc, a Szállás.hu alapítóinak legújabb vállalkozásaként 2017-ben indult pepita.hu, a fotó-videó szegmensben jelentős, de műszaki cikkeket is forgalmazó 220Volt és az ország egyik legnagyobb játékkereskedője, a JátékNet.

A GKID közleményében kitért arra is: a vásárlók preferenciái között számos olyan online kereskedői márka van kiemelt helyen, amely a fogyasztók szemszögéből nézve magyarnak tűnik, akár magyarul is jól csengő márkanév mögül értékesít, miközben a gyakorlatban sokszor se magyar operációja, se magyar céges entitása nincs, csak egy logisztikai partner útján képviselteti magát a magyar piacon.

Ez leginkább a ruházat, divat, szépség szegmens kereskedői körében érhető tetten, és talán ez az e-kereskedelmi terület a leginkább kitett a külföldi kereskedők térhódításának. Ezúttal is összegyűjtötték a legnagyobb spontán márkaismertséggel rendelkező webáruházakat. Az ismertségi rangsor első két helyezettje megegyezik a toplista első két helyezettjével (eMAG, Alza.hu), a harmadik helyre azonban egy teljes egészében külföldi webáruház, a kínai Aliexpress került.

(MTI)

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.