Régóta nem tapasztalt mértékű visszaesés történt az okostelefonok piacán
A koronavírus-járvány kitörése óta nem láthattunk akkora zuhanást, mint amekkorát 2022 első negyedévében mértek.
A Canalys elemzőcég piaci adatai alapján a Samsung 24 százalékos piaci részesedésével ismét visszavette a vezetést az Apple-től, miközben a Xiaomi, Oppo és vivo esetében körülbelül ugyanolyan arányban oszlottak el a mobilok leszállításai, mint tavaly.
Összességében az okostelefon-értékesítések 11 százalékkal csökkentek 2022 márciusáig, melynek magyarázataként felhozható a Kínában zajló zéró-covid stratégia, valamint a közel két éve tartó globális chiphiány.
A Canalys elnöke, Nicole Peng elmondta, a gyártóknak komoly bizonytalansággal kell szembenézniük az orosz-ukrán háború, a kínai lezárások és az inflációs fenyegetés miatt, amelyek egyenként hozzáadódtak az ebben az időszakban megszokott lassú szezonális kereslethez.
Kína negyedéves félvezetőgyártása 2019 eleje óta először zsugorodott, ugyanis a fogyasztói elektronikai kereslet gyengült, köszönhetően annak, hogy a koronavírus-járvány megfékezésére bevezetett vesztegzárak a termelés szempontjából kulcsfontosságú régiókban, köztük Sanghajban megzavarták a folyamatokat.
Nicole Peng kiemelte, az alkatrészhiány a korábbi elemzésekhez képest sokkal hamarabb javulhat, ezáltal költségcsökkenésre számíthatnak a gyártók.
A Bloomberg Intelligence elemzője, Woo Jin Ho szerint a globális okostelefon-keresletet valószínűleg visszafogja az inflációs környezet, ezért 2022-re mintegy 527 milliárd dolláros forgalmat vár, ami csekély mértékű változást jelent a 2021-es értékekhez képest.