Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Felszállt az első A380-as repülőgép, amely étolajból készült üzemanyagot használ

A fenntartható üzemanyag használata kulcsfontosságú az iparág számára, hogy elérje környezetvédelmi célját, és 2050-re nullára csökkentse szén-dioxid-kibocsátását.

...svg content...Fotó: chrisfloresfoto / Twenty20
Greenbox

Czinder Tímea

Szerkesztő

Március 25-én levegőbe emelkedett és körülbelül 3 órán át repült az első A380-as Airbus típusú repülőgép, amelynek Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveit teljesen fenntartható üzemanyag (SAF) működtette – számolt be az Airbus.

A toulouse-i Blagnac repülőtérről induló repülő egy éven belül már a harmadik Airbus típus, amely sikeresen végrehajtotta ezt a műveletet, 2021 márciusában ugyanis egy Airbus A350, majd októberben egy A319neo egyfolyosós repülőgép is tesztrepülést hajtott végre 100 százalékos SAF hajtóanyaggal. Soron kívül A havazás megbénította a vasúti közlekedést – masszív késések és kimaradó járatok

A TotalEngergies 27 tonna fenntartható üzemanyagot biztosított az A380-as számára, amelyet elsősorban használt étolajból és egyéb hulladékzsírból állítottak elő. A tervek szerint március 29-én ugyanaz a repülőgép egy második utat is megtesz Toulouse-ból a nizzai repülőtérre, hogy teszteljék a SAF-ot fel- és leszállás közben.

A fenntartható üzemanyag használatának növelése kulcsfontosságú, hogy az iparág 2050-ig elérje a kitűzött nettó nulla szén-dioxid-kibocsátást. A Waypoint 2050 jelentésében szereplő legfontosabb statisztikák szerint a SAF használata 53-71 százalékos csökkenéssel járulhat hozzá ehhez.

Jelenleg minden Airbus repülőgép rendelkezik olyan tanúsítvánnyal, amely alkalmassá teszi a fele-fele arányban kerozinból és SAF-ból álló üzemanyaggal repülésre, a cél azonban a 100 százalékos SAF-tanúsítvány elérése lenne az évtized végére.

A teszt során használt A380-as azonos a közelmúltban bemutatott Airbus ZEROe Demonstratorral, amely egy tesztplatform az olyan jövőbeli technológiák számára, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy 2035-re piacra kerüljön a világ első zéró emissziós repülőgépe.