Karácsony: a Fidesz-propaganda sikerét mutatja, hogy háborúpártinak állították be az ellenzéket
Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere szerint „utólag mindenki okos“, de felismerhették volna korábban a problémát.
Az orosz-ukrán háború kirobbanása után az ellenzék folyamatos magyarázkodásra kényszerült, miután több olyan elszólásuk is volt, amelyek úgy tűnhettek, mintha beszállnának az ukránok oldalán a harcokba.
A főváros polgármestere azonban leszögezte, ez nem így van, nem „háborúpártiak“, viszont a Fidesz propagandája jól működött, hogy ezt elhitessék a szavazókkal, ezért többször magyarázkodásra kényszerültek.
„A kampány megmutatta, hogy két rendkívül tudatos politikai tábor van, a miénk nyilván sokkal kevesebb információ alapján hoz tudatos politikai döntéseket, a másik, az adófizetői ezermilliárdokból épített buborék pedig azt biztosítja, hogy mindenhova eljusson az üzenet“ – mondta a Telexnek.
Karácsony hozzátette, hogy utólag persze könnyű okosnak lenni, hiszen korábban is felismerhették volna ennek a jelentőségét, „kérdés persze, lett-e volna érdemi esélyünk hatékonyan szembeszállni ekkora túlerővel“.
Úgy véli, hogy a Fidesz akár egymilliárd forintot is elkölthetett arra, hogy központi kérdéssé emelje a kampányban a háború kérdését, amely pont csak alig másfél hónappal a választások előtt lett hangsúlyos.
„A közpénzekkel olajozott propagandagépezet hatékonyságát mutatja, hogy Fidesz általában hónapokon át, vagy akár évek alatt épít meg egy-egy kampányt, amire most nem volt idejük, hiszen ez az üzenet csak az utolsó hetekben jött, el is költöttek rá szerény becsléseim szerint közel egymilliárd forintot, de át is ment a buborékban“ – tette hozzá.