Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Ez a GVH javaslata a budapesti taxishelyzetre

A Gazdasági Versenyhivatal közleményt adott ki, miután a főváros úgy döntött, jelentősen emelik a taxizás díjait.

...svg content...Taxi a pesti alsó rakparton 2022. április 11-én. Ezen a napon megnyílt a gépjármûforgalom elõtt a Margit híd és az Eötvös tér közötti teljes útszakasz, valamint a Jane Haining rakpart a Lánchíd és az Erzsébet híd között, miután kicserélték a város egyik elöregedett ivóvíz-fõnyomócsövét a pesti Duna-part érintett szakaszain. MTI/Koszticsák Szilárd
Belföld
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő

Mint fogalmaztak, a budapesti taxik hatósági árainak tervezett, jelentős emelése helyett a verseny élénkítését javasolják a Főváros számára – idézte a Portfolio. A versenyhatóság meg is kereste a főváros önkormányzatot konkrét versenyélénkítő javaslatokkal.

A GVH azzal érvel, hogy a budapesti taxirendelet módosítása értelémben csaknem 30 százalékkal emelkedne a budapesti taxik hatósági áron rögzített díjtétele, miközben a versenybarát megoldásokkal sokkal kedvezőbben is járhatnának a fogyasztók. Soron kívül Donald Trump ismét felhívta Orbán Viktort

A versenyhivatal szerint azzal, hogy a budapesti taxis tarifákat rögzítették, a piacon jelenleg nem érvényesülnek az árverseny előnyei. Mint mondták, a taxipiac szereplői rendszeresen igénylik a hatósági árak növelését, miközben elmarad a fogyasztói érdekek képviselete.

Az egyre magasabb hatósági árak csökkentik a taxik kihasználtságát, amely a taxisok részéről a további díjnövelési igény irányába hat – érvel a GVH a Portfolio szerint. Hozzátették: ebből a szabályozási csapdából úgy lehetne legjobban kilépni, ha az önkormányzat minimalizálná az árszabályozási beavatkozást, minél nagyobb teret engedve a versenynek és a piacnak.

A GVH éppen ezért kiemelte, hogy mielőtt a főváros megtárgyalná az áremelkedésre vonatkozó előterjesztést, alternatívákat javasoltak az önkormányzatnak. Az egyik érvük, hogy szűkíthető lenne az árrögzítés szabályozása azokra az esetekre, amikor a fogyasztó nem tud megfelelően előre tájékozódni a vételárakról (pl. utcai leintés).

A versenyhivatal szerint a versenyt azzal is elő lehetne segíteni, hogy a fix tarifák helyett az önkormányzat maximum árat írna elő, ugyanis ettől egy szolgáltatói versenyt tudna kialakítani – ellenkező esetben csökken a hatékonyság és nőnek a társadalmi károk.

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.