Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

A szankciók miatt nem halad az orosz metrókocsik javítása

Bár az alkatrészellátás egyelőre zavartalan, az orosz finanszírozású garanciális javítások leálltak, mivel a korlátozások miatt meghiúsultak az átutalások.

...svg content...Fotó: Ütközésben megsérült metrószerelvények a 3-as vonal Kõbánya-Kispest "kihúzó" szakaszán 2022. január 22-én. Az ütközés éjjel történt utasok által nem használt területen. Utasok nem voltak a szerelvényen, személyi sérülés nem történt. MTI/Mihádák Zoltán
Belföld

Czinder Tímea

Szerkesztő

A BKV Metró Üzemigazgatóság vezetője szerint több területen is fennakadásokat okoz az orosz-ukrán konfliktus, valamint az Oroszország ellen kivetett szankciók; az orosz metrókocsikat gyártó cég, a Metrovagonmas szakemberei nem tudják elvégezni a szükséges javításokat – számolt be az Infostart.

Januárban a 3-as vonal Kőbánya-Kispest „kihúzó” szakaszán összeütközött két metrószerelvény, amelyek közül az egyik azóta is rendőrségi zár alatt van, tehát nem vizsgálható. Ennek feloldását követően az orosz fél részéről egy-két szakember érkezhet, hogy szakmai véleményt mondjon a szükséges javításról. Soron kívül Változékony idő vár ránk pénteken, havas esőre is van kilátás

Héri József hozzátette, a javítást orosz segítség nélkül is el tudják végezni, néhány alkatrész miatt azonban ki vannak szolgáltatva. A kocsiszekrények eleje például olyan üvegszálas anyagból készül, ami máshol is legyártható, ehhez azonban megfelelő szerszámot kell gyártani, ami nagyon sokba kerül, a Metrovagonmas nélkül tehát jelentősen magasabb költségekkel kell kalkulálni.

Az üzemigazgató kitért a korában feltárt korróziós hibák miatt megkezdett garanciális javításokra is, amelyeket tavaly év végén szintén felfüggesztettek. Bár ezt magyar cégek végzik, de orosz megbízásból, a szankciók miatt azonban jelenleg nem tudják a szükséges összegeket utalni. Héri szerint amint ez az akadály elhárul, a munkálatok folytatódnak.

Nagyjából a javítások eddig 15-20 százaléka készült el, tehát a jelentős része még hátravan, jó hír azonban, hogy alkatrészekből idén nem lesz hiány. Ennek ellenére keresik a további beszerzési lehetőségeket, elsősorban az acélipari alkatrészeket illetően.