A PS5 és a Series X játékok sokkal inkább filmekre fognak hasonlítani
Az Epic Games fő technológiai vezetője szerint a következő generációs konzolok soha nem tapasztalt látványvilágot alkothatnak meg.
Az Epic Games fő technológiai vezetője szerint a következő generációs konzolok soha nem tapasztalt látványvilágot alkothatnak meg.
A tech szerelmesei évek óta arra vágynak, hogy a fotórealizmus minden játékban a lehető legnagyobb mértékben jelen legyen. Bár vannak game-ek, amelyek lenyűgöző grafikával rendelkeznek még PS4-en is (Rise of the Tomb Raider, Uncharted 4, Gran Turismo Sport), néhány címnél korlátozó tényezőnek számít a limitált hardveres teljesítmény.
Az Epic Games technológiai vezetője, Kim Liberi úgy gondolja, hogy a PS5 és a Series X akkora előrelépés lesz az előző generációhoz képest, hogy akár mozifilm jellegű alkotásokat is képesek lehetnek megprogramozni a fejlesztők.
A PlayStation Magazine UK-nek adott nyilatkozatában Liberi elmondta, nemcsak kozmetikai javulásról lesz szó, ugyanis a valósághűségnek köszönhetően az újabb elemeket, úgymint a dinamikus megvilágításokat és a realisztikus fizikát szintén fejleszteni tudják majd.
A legjobb bizonyíték a szakember szavaira az Epic PS5-ös Lumen in the Land of the Nanite demója lehet, amelyet még májusban mutatott be az amerikai cég. Bár lenyűgöző grafikai megoldásokat láthattunk az ízelítőben, a vállalat később beismerte, hogy a töltési időket kivágta, a demó pedig valójában mindössze 30 FPS-sel futott.
Több jel is arra utalhat, hogy nagyon komoly előrelépésre számíthatunk a next-gen konzoloknál látványvilág szempontjából. A Horizon Forbidden West-ért felelős Guerrilla Games nemrég egy olyan álláshirdetést tett közzé, amelyben „videójáték-ipart alapjaiban megváltoztató” grafikus mérnököt keresnek.
A PS5-re készülő Martha horrorjáték, valamint a Series X-es Senua’s Saga: Hellbalde 2 az úgynevezett Lumen technológiát használják majd, melyekkel szintén komoly változásokat lehet elérni.