Lehet, hogy mégsem annyira előnyös a Barcelona megállapodása a Spotify-jal
A kiszivárgott 280 millióból lehet, hogy csak 187,5 millió lesz a következő három évre.
A kezdeti hírek nagyjából 280 millió euróra becsülték azt a szerződést, amelyet a Barcelona köthet a Spotify-jal a szponzorációról, azonban könnyen lehet, hogy korántsem ilyen magas összegről van szó.
Legalábbis addig, amíg a Camp Nou felújítása tart, amely hamarosan akár a Spotify Camp Nou nevet is viselheti. A Sport és a 2Playbook egybehnagzó beszámolója szerint a Spotify mindössze ötmillió eurót fizet a Barca stadionjának 2025-ig szóló tulajdonjogáért.
2024 után azonban életbe léphetnek a módosítások, amelyek azt jelentenék, hogy a Spotify a következő 20 évben 400 millió eurót is fizethet a katalánoknak.
Bár a RAC1 arról írt, hogy tudják, hogy 280 millióról és a Camp Nou átnevezéséről szól a szerződés, több spanyol médium is úgy gondolja, hogy ennél kevesebb lehet a valós összeg, amely a katalánok markát üti.
A Sport azt állítja, hogy a Barca három év alatt 225 milliót fog kapni, szezononként 75 milliót, a következő bontásban: 65 millió a férfi és női első csapat mezére, ötmillió az edzőmez hátuljára és ötmillió a Camp Nou-ra – írja az AS.
Ez viszont azt is jelentené, hogy a Barcelona meze veszítene az értékéből, hiszen a Rakuten-Beko-Stanley kombináció, utóbbi a női csapat szponzoraként, 68,5 millió forintot hozott a Barcának.
A Spotify-jal kötött megállapodás következménye lehet az is, szintén a spanyol média állítása szerint, hogy Ferran Reverter lemondott a klub vezérigazgatói posztjáról, ugyanis Reverter meg volt győződve arról, hogy a Barcának sokkal többet kellene kihoznia ebből az üzletből.
Bár hivatalos bejelentés még nem történt, ezért a pontos részleteket sem ismerjük, mindenki csak találgat, az viszont biztos, hogy a Spotify vezetősége a Camp Nouban járt múlt hét vasárnap, ahol nagyon boldognak tűntek, amikor a stadionban fotózkodtak.