Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
355,26 Ft
Euró
385,96 Ft
Font
449,43 Ft
Bitcoin
63,684 $

Egyre népszerűbbek a fenntartható játékok a szülők körében

Egy friss felmérés szerint egyre fontosabb a fenntarthatóság kérdése a vásárlói döntésekben, ez pedig különösen igaz a játékok területén, hiszen egyre több szülő választja a „zöld” termékeket.

...svg content...Fotó: Twenty20
Greenbox

Takács Petra

Szerkesztő

A „Fenntarthatóság és a játékok” című nemzetközi fogyasztói tanulmányból kiderül, hogy egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság a játékok vásárlásánál, a felmérésében résztvevők 60 százaléka előszeretettel vásárol „zöld játékokat a gyerekeknek”, 62 százalékuk pedig biztos benne, hogy a környezetkímélő életmód nem múló divat, hanem a jövő szerves része.

A felmérésből az is kiderült, hogy leginkább a fából készült játékokat választják gyermekeik számára a szülők, emellett a bambuszból, az újrahasznosított műanyagból és a bioműanyagból készült termékek is hasonlóan népszerűek. Soron kívül Jön a várva várt Ferencváros-Paks Magyar Kupa döntő, élőben adja a tv

Emellett a válaszadók több mint kétharmada pozitívan nyilatkozott a környezetbarát játékokról, mivel tartósabban, biztonságosabbak és minőségibbek. Bár ugyanakkor drágábbak is voltak, a megkérdezettek 27 százaléka mégis azt vallotta, hogy akár 5-10 százalékkal hajlandó volna többet fizetni a „zöldebb” játékokért, viszont 26 százalékuk csak maximum 5 százalékos többletköltséget engedhetne meg magának.

Ezzel kapcsolatban leginkább az online térben tájékozódnak, mint például a weboldalakon vagy a közösségi médián, 20 százalékuk viszont továbbra is a helyi kiskereskedőket tartja megfelelő kiindulási pontnak. 55 százalékuk bízik a gyártók tájékoztatásában, 41 százalékuk pedig a kiskereskedők ajánlásaira hagyatkozik.

A Napi.hu arról is beszámolt, hogy már cukorból, keményítőből és cellulózból, valamint proteinekből is készülnek játékok, a szülők érdeklődése pedig kiskorukban fogékonnyá tehetik a gyermekeket a környezettudatosságra.