Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Budapest első felhőkarcolója igazán extrém környezetben épül meg

Hazai viszonyokhoz képest extrém körülmények között épül Budapest első felhőkarcolója, ami a MOL új székháza lesz a Kopaszi gátnál.

...svg content...Fotó: Twenty20
Belföld

Takács Petra

Szerkesztő

A MOL-csoport új székháza a jövő irodájának új jelképe lehet, hiszen egyedi formában fogja össze a tornyot és a hozzá tartozó pódiumot, ezzel pedig egy egységes, függőleges campust alkot. Az alsóbb szintjein étterem, kávézók, dolgozók számára használható létesítmények lesznek, a felsőbb szinteken pedig az irodaterek foglalnak helyet.

Ez a különleges projekt nem szokványos kihívásokat hozott magával, így a 120 méter magasban való építkezés egy olyan pont, amivel a hazai építőiparban ritkán találkoznak a mérnökök és a munkások is. A cél az, hogy a koronával együtt 143 méter magas szerkezetet olyan állványzattal vegyék körül, ami ellen tud állni az akár 200 km/h-t meghaladó széllökéseknek is. Soron kívül Küszöbön az új gázszerződés Törökországgal – Szijjártó Isztambulban tárgyal

A Portfolio beszámolt róla, hogy a megfelelő stabilitás elérésének érdekében minden szintet rögzítettek a vasbeton falhoz és minden második mezőt átlós merevítőkkel láttak el, mindezt pedig addicionális szerkezetek bevonása nélkül valósították meg.

Ennyi pénzt kapnának a Fidesz-KDNP politikusai, ha megbuknának a választásokon

A lightweight, azaz könnyített súlyú állványelemek használata is egy rendkívül kreatív megoldás volt az építkezés során, mivel ezek akár 10 százalékkal könnyebek a standard elemeknél. Legfelül pedig a növényfal állványzatának kibővítésével az északi és déli oldalon a homlokzat szerelésére szolgáló állványok épültek, melyek 21 méter magasak és 63 tonnát nyomnak, továbbá több mint 12 ezer állványelemből tevődnek össze.

A harmadik és egyben leglátványosabb koronaállvány a MOL Campus keleti oldalán található, amit a két íves acélpillér burkolásához használtak szerelőállványként, részben pedig a „levegőben lóg”, így ennek biztonságos rögzítését a nagy teherbírású Allround FW elemekkel oldották meg.