Ultrarealisztikus embereket jeleníthetnek meg a Unity révén a videojátékokban
A Unity Technologies felvásárolja a Ziva Dynamicsot, melynek köszönhetően gépi tanulás és biomechanika segítségével minden eddiginél valósághűbb karakterek kerülhetnek a virtuális térbe.
A Unity engine-je a világ egyik legnépszerűbb játékmotorja, amit az indie fejlesztők és az AAA stúdiók egyaránt használnak, ezenfelül két- és háromdimenziós filmek és különféle tudományos szimulációk készítésére is alkalmas.
Olyan fantasztikus alkotásokat hoztak létre a Unity segítségével, mint például a nemrégiben megjelent Valheim, Phasmophobia, Rust, vagy éppen a hordozható Nintendo Switch játékkonzolon elérhető Pokemon Brilliant Diamond és Shining Pearl.
Bár a Unity népszerű választás a játékfejlesztők körében, mostanában rengeteg konkurenciával kell szembenéznie, az Epic Games Unreal Engine-je például ugrásszerűen fejlődik, és felkeltette a next-gen képességeket kereső stúdiók szakembereinek érdeklődését.
Az Epic tavaly mutatta be az Unreal Engine-t használó fejlesztők számára a MetaHuman Creator Toolt, amellyel bárki könnyedén készíthet ultrarealisztikus emberi karaktereket – érthető tehát, hogy a Unitynek is hasonlóan kellett reagálnia.
A kanadai székhelyű Ziva Dynamics azt állítja, hogy a gépi tanulás, a mélytanulás és a biomechanika kombinációját használja a realisztikus, valós időben deformálható karakterek előállításához.
Egy videót is közzétettek a bejelentés során egy szimulált emberről, Emmáról, akit a Ziva techdemóként mutatott be. Embereken kívül a rendszer egyébként ruhák, állatok és más, összetett szimulációt igénylő deformálható anyagok esetében is használható, így elképzelhető, hogy a közeljövőben rengeteg címbe implementálhatják majd.