Érkezhet az okoskontaktlencse, az Adidas is a befektetők között van (videó)
Ami eddig csak a sci-fiben létezett, a jövőben valósággá válhat.
A Mojo Vision már egy ideje dolgozik forradalmi fejlesztésén, a sci-fibe illő kontaktlencse azonban nagyott lépett a kereskedelmi megvalósítás irányába. Nemrég az Adidas sportszergyártóval is megállapodás született, de befektetőik között tudhatják az Amazon Alexa Fundot és a Liberty Global Venturest is.
A speciális kontaktlencse tudománya nem áll meg ott, amire egy közönséges lencse is képes, nem csupán viselője látását javítja. Képes az információkat a látótérbe vetíteni, ezáltal a sportolók nem csupán megszabadulnak a terjedelmes kiegészítőktől, de az alkalmazások adataihoz sem kell fejüket elfordítaniuk.
Az eszköz legfontosabb eleme egy apró, mindössze fél milliméter széles, hatszögletű kijelző, amelynek képét egy miniprojektor tágítja ki – írta a BAMA.
A cég már megállapodott több sportalkalmazást fejlesztő céggel, úgy mint a 18Birdies közösségi golfalkalmazás, a Slopes sí- és snowboardelemző alkalmazás, a Trailforks kerékpáros és túratérképes alkalmazás és a Wearable X szenzorral ellátott jógaruházat gyártóival.
A Mojo Vision és az Adidas megállapodása az Adidas Running applikációt érinti, de a sportszergyártó vizsgálja, hogyan intergrálhatná a Mojo kiterjesztett valóság lencséjét a Runastic alkalmazásba.