Hiába tett ígéretet a Netflix, még mindig sok a dohányzás a tartalmaikban
A Netflix saját gyártású tartalmaiban lényegesen többször jelenik meg a dohányzás, mint a hasonló streaming szolgáltatások esetében.
A Netflix még 2019-ben tett ígéretet arra, hogy kiiktatja a dohányzást a saját készítésű tartalmaiból, a Truth Initiative nevű dohányzásellenes nonprofit szervezet szerint még mindig rengeteget cigiznek a szereplők.
A Netflix sokkal többet használja ezt a motívumot, mint az Amazon Prime, a Disney+, az HBO és a Hulu, jóval megelőzi a hasonló platformokat – írja a 24.hu.
A legtöbbet A vezércselben (Queen’s Gambit) szívnak cigarettát a 2020-as tartalmak közül, itt 220 alkalommal jelenik meg, ezt Az Esernyő Akadémia (The Umbrella Academy) követi kettőszázöt alkalommal, ráadásul egyik sorozat esetében sem volt olyan epizód, ahol a cigi ne jelent volna meg.
A szervezet szerint azonban a legnagyobb benyomást mégis a Stranger Things gyakorolta a fiatalokra, amelyet a tizenöt és huszonnégy év közötti nézők több mint harminc százaléka újranézett 2020-ban új éved hiányában, és a 2019-es évadban hétszázhuszonegyszer jelenik meg a cigaretta.
A beszámoló kiemeli a Netflix 2020-as tartalmai közül azoknak a 60 százaléka tartalmazott dohánytermék-ábrázolást, amelyek a tizenöt-huszonnégy éves korosztályban a legnépszerűbbnek számítanak.
2015-ben a Disney lépett nagyot, ugyanis a dohánytermékekkel kapcsolatos szabályozásának szigorát a Luxasfilm, a Marvel és Pixar produkcióira is kiterjesztette, ennek hatására ábrázolták Szörnyella De Frászt is cigaretta nélkül 2021-ben, amelynek kapcsán Emma Stone elmondta, hogy “nemcsak a dohányzást nem akarom propagálni, de a kiskutyák megnyúzását sem”.