Trükköznek a vásárlói véleményekkel a hazai ételfutár-platformok
Az Európai Bizottság és a tagállami hatóságok közös vizsgálatában a GVH is részt vett, a gyorselemzés számos hiányosságra mutatott rá, törvénymódosításokra is lehet számítani.
Nem ez az első eset mostanában, hogy a vásárlói értékelések hitelességét vizsgálják az EU-ban, novemberben a ruházati termékekhez, sportszerekhez, könyvekhez, szállásfoglalásokhoz és utazásszervezésekhez kapcsolódó fogyasztói véleménynyilvánításokat ellenőrizték.
Az összehangolt akció elemzése még folyamatban van, azonban arról már előzetesen beszámolt a GVH, hogy a kereskedők jellemzően csak a pozitív véleményeket teszik közzé felületeiken – tette közzé a Gazdasági Versenyhivatal sajtóközleményében
A közleményben megemlítik, hogy a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény a fogyasztói értékelések tekintetében új rendelkezésekkel egészül ki, melyek 2022. május 28-tól lépnek érvénybe.
Addig is a hivatal ajánlásokat tett a platformok üzemeltetői felé, melyekben tanácsolják az értékelési rendszerek átláthatóvá tételét a fogyasztók számára, illetve a meglévő vélemények hitelességének megerősítését. Az értékeléseket javasolják időkorláthoz kötni, illetve kerülni a negatív észrevételek elhallgatását.