VR-szemüvegben próbálhatják ki munkájukat a vendéglátósok, még mielőtt aláírnák a szerződést
Az MGM Resorts lehetővé teszi a jelentkezőknek, hogy a kaszinói és szállodai állásokat virtuális valóságban is átélhessék a leendő dolgozók.
Mindez része annak az új törekvésnek, melynek célja, hogy csökkentsék az alkalmazottak lemorzsolódását, ami az Egyesült Államokban és máshol is súlyos munkaerőhiányt okozott a koronavírus-járvány kitörése után – írta a Business Insider.
A kaszinó- és üdülőhely-csoport a Strivr nevű VR-cég headsetjeit használja, amelyet főként az iparági egészségügyi és biztonsági, ügyfélszolgálati és egyéb virtuális képzésekre fejlesztettek ki.
Az ötlet lényege, hogy az alkalmazottak megtapasztalhassák a tipikus munkahelyi tevékenységeket, így előre tudni fogják, pontosan mire is számíthatnak.
„Sokszor nagyon nehéz csak szóban elmagyarázni a pozíciók típusait, vagy megmutatni egy videót. A VR használata ezzel szemben lehetővé teszi, hogy a jelentkezők felvegyenek egy headsetet, és valóban megtapasztalják a munkát” – mondta Laura Lee, az MGM Resorts HR-vezetője.
Az MGM-nél azt tervezik, hogy januártól kezdve a headseteket az irodákban és esetleg karriervásárokon is használni fogják. Az ötlet lényege, hogy a potenciális ügyfélszolgálati alkalmazottak megtapasztalhassák a munka kulcsfontosságú aspektusait, mind pozitív, mind negatív értelemben, az VR-modul például tartalmazná a körülményesebb vendégekkel való interakciókat is.
A negatív interakciók elriaszthatnak néhány jelentkezőt, de az MGM arra számít, hogy ez a jobb felvételi döntéseket szintúgy lehetővé teszi majd, ezen felül felvetették annak az ötletét is, hogy a technológiát a Japánban, Oszakában tervezett 9,1 milliárd dolláros üdülőkomplexum esetében is alkalmazzák.