Fizetési prémiumot és szabadnapot kapnak járvány alatt a LEGO dolgozói
A dán játékgyártó extra szabadnapokkal és bónusszal jutalmazza alkalmazottait, amit meg is tehetnek, hiszen egyetlen év alatt 140 százalékkal növelték a profitjukat.
Az óriási emelkedés egyrészt annak köszönhető, hogy a koronavírus-járvány kitörése után egyre többen vásároltak legót, másrészt a vállalat kínai terjeszkedésével szinte azonnal sikereket ért el a távol-keleti országban – írta az Euronews.
A dán cég közleménye alapján a cégtulajdonos család a szabadnapokkal és a bónusszal szeretné megköszönni, hogy a munkatársak keményen dolgoztak 2021-ben is. A LEGO 6,3 milliárd dán korona, vagyis nagyjából 310 milliárd forintnak megfelelő profitról számolt be 2021 első felére, ami 140 százalékkal több, mint egy évvel korábban ugyanebben az időszakban.
A LEGO 2021-ben összesen 60 új márkaboltot nyitott világszerte, ezek közül negyvenet Kínában, így már 737-ra nőtt a hivatalos üzletek száma, míg Távol-Keleten 291 bolttal büszkélkedhetnek.
A vállalat szerint nemcsak a gyerekeknek szánt építőjátékokból fogyott több a pandémia alatt, de lényegesen többet vásároltak a felnőtteknek szánt legókból is. A legnépszerűbbek a Lego City, a Lego Star Wars és a Lego Harry Potter termékcsaládok darabjai voltak.