A Nike-tól csábított el szakembert a Barcelona
Az FC Barcelona betöltötte az utolsó üres helyet is a vezetőségében Sergi Ricart személyében, aki a klub új márkaigazgatója lesz, és Guillem Graell-t váltja a poszton.
Ricart állítólag „jól ismeri a klubot, hiszen hosszú éveken át ő volt a Nike kapcsolattartója“. Ricart egyik előnye, hogy ismeri azokat a szegmenseket, amelyekben a klub növekedni szeretne, hiszen 2003 és 2006 között ő felelt a Nike kiskereskedelmi marketingjéért az Ibériai-félszigeten, 2006 és 2011 között pedig ő tervezte a gyermekosztály és a nagyteljesítményű osztály kampányait – írja a sport.es.
2011 és 2015 között állt a legközelebb a Barcához, mivel ebben az időszakban a dél-európai labdarúgás marketingjéért felelt. 2015 és 2021 között az irányítása alatt 35 ember dolgozott a márkastratégián.
Ricart, aki egy hete önként távozott az amerikai cégtől, mostantól „egy olyan részleget fog vezetni, amely az elmúlt években számos mérföldkövet ért el, mint például az új márkaarculat felépítése, a digitális termékportfólió fejlesztése és a Barça Studios létrehozása, amelyre Joan Laporta vezetősége 50 millió eurót remél az idei szezonban“
Nike korábbi vezetőjének érkezése a klub és a cég közötti tárgyalások kellős közepén történik, miután Josep Maria Bartomeu vezetősége három pert indított a szponzor ellen, összesen 50 millió eurót követelve.