Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
363,52 Ft
Euró
389,51 Ft
Font
455,43 Ft
Bitcoin
57,122 $

A Lego csatlakozik a legújabb trendhez: gendersemleges játékokat gyártanak

A Lego hétfőn bejelentette, hogy a vállalat azon fog dolgozni, hogy eltávolítsa a nemi sztereotípiákat a termékeiről, miután egy globális tanulmány készült a gyermekek genderalapú játékairól.

Fotó: Unsplash/Vlad Hilitanu
Külföld

Fazekas Kiara Barbara

Szerkesztő

A kutatás, amelyet a Lego Group megbízásából a Geena Davis Institute on Gender in Media végzett, megállapította, hogy a gyermekek tevékenységeivel és jövőbeli céljaival kapcsolatos attitűdök továbbra is egyenlőtlenek és nemi előítéletekre korlátozódnak.

A világszerte közel 7000, 6-14 éves szülő és gyermek megkérdezésével készült felmérés szerint a gyermekek többsége arról számolt be, hogy magabiztosnak érzi magát a tevékenységek széles skáláján, beleértve azokat is, amelyek történelmileg nemek szerint vannak besorolva – írja az USA Today Soron kívül Ösztöndíjjal jutott be a Harvardra egy budapesti gimnázium tanulója

A lányok azonban ezt erősebben fejezték ki, mint a fiúk. Például a lányok 82 százaléka egyetértett azzal, hogy a lányok focizhatnak, a fiúk pedig balettozhatnak, szemben a fiúk 71 százalékával. A lányok 42 százaléka pedig azt mondta, hogy aggódik amiatt, hogy kigúnyolják őket, mert olyan játékkal játszanak, amely jellemzően a másik nemhez tartozik, szemben a fiúk 71 százalékával – ez a félelem gyakran a szülők körében is megjelenik.

„Mindig is arra összpontosítottunk, hogy a Lego játék minden gyermek számára elérhető legyen, de az utóbbi években inkább arra koncentráltunk, hogy szisztematikus folyamatokat vezessünk be annak érdekében, hogy a Lego termékek és a marketing a lehető legbefogadóbbak legyenek“

– mondta Julia Goldin, a Lego Group termék- és marketingigazgatója az USA TODAY-nek adott nyilatkozatában.

Hozzátette, hogy „nem használunk nemi szegmentációt, és minden terméket fiúkkal és lányokkal tesztelünk, ahogyan a Lego termékeket is csak játékszeretet és nem nemek szerint lehet [vásárolni]“.

Bár a gyerekek egyre magabiztosabban törik le a nemi normákat, Di Nonno hangsúlyozta a generációs sztereotípiák hatását a jövőre nézve mind a kreatív játék, mind a következetes karriercélok esetében. 

Rámutatott a tanulmány megállapításainak más részeire: többek között arra, hogy a szülők hatszor nagyobb valószínűséggel gondolnak a tudósokra és a sportolókra férfiként, mint nőként, és több mint háromszor nagyobb valószínűséggel bátorítják a lányokat a főzés/sütés iránti elkötelezettségre, mint a fiúkat.

Kikapott a PSG a Dortmundtól a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén

A PSG egy nagyon erős Dortmund ellen játszott a Bajnokok Ligája elődöntőjének első mérkőzésén.

Adatvédelmi botrányba keveredhet az egyik legismertebb légitársaság

Vizsgálatot indított az ausztrál Qantas légitársaság egy lehetséges adatvédelmi probléma miatt, amely során nyilvánossá válhattak egyes utasok személyes adatai.