Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

ÉLŐ

Clouds
Budapest 21
Dollár
356,90 Ft
Euró
387,48 Ft
Font
451,70 Ft
Bitcoin
65,716 $

Fontos beruházásról osztott meg részleteket Fürjes Balázs, örülhetnek a hegyvidékiek

A Fidesz-KDNP színeiben politizáló Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára fontos bejelentést tett a közösségi oldalán.

...svg content...A Déli pályaudvar 2020. március 19-én. MTI/Szigetváry Zsolt
Belföld

Nagy Noel

Szerkesztő

Fürjes ugyanis közölte, hogy ezen a héten újabb mérföldkőhöz érkeztek, egy lépéssel közelebb került a megvalósításhoz a Duna alatti vasúti alagút. Folytatódhat ugyanis a Nyugati, Déli és Kelenföldi pályaudvart összekötő vasúti alagút előkészítése a környezeti hatásvizsgálattal és kapcsolódó műszaki vizsgálatokkal.

Fürjes kihangsúlyozta, hogy a munkához sikerült elnyerniük 1 milliárd forint uniós forrást, a szükséges önrészt pedig a magyar kormány biztosítja. Mint fogalmazott, ez azért is nagyon dolog, mert ez nem a kötelezően járó uniós forrásokból jutó összeg, hanem önerőből, más tagállamokkal versenyezve sikerült elnyerni. Soron kívül Orbán Viktor fontos bejelentéseket tehet péntek reggel, Robert Fico is téma lesz

Az államtitkár és képviselőjelölt meglátása szerint a Duna alattii vasúti alagút kulcsfontosságú abban, hogy Budapesten még több vonatot tudjon fogadni az agglomerációból is, így versenyképes alternatíva legyen a vasút az autós közlekedéssel szemben.

Fürjes megjegyzi, hogy amennyiben csökken a városba beözönlő autók száma, úgy a dugókra is kevesebb alkalommal kerül sor. Hozzátette: az alagútnak köszönhetően a vonatok nagy része Budapesten csak átközlekedik majd és nem a zsákutcát jelentő fejpályaudvarokra érkezik be.

Az államtitkár külön kiemelte, hogy mindez azért lesz jó, mert így a vasútnak nem kell akkora hely a városban, a város kiszolgálásához szükséges hatalmas területek szabadulhatnak fel Budapest izgalmas, központi részein.

Fürjes kitért arra, hogy ez külön jó lehet a hegyvidékiek számára. Mint fogalmazott, jelenleg négy potenciális nyomvonalat vizsgálnak, amely alapján már kezd kirajzolódni az ideális, ami nagy megújulásokat hozhat.

A tervezett, 4.5 kilométer hosszú, kétvágányú alagút nyomvonala érinti majd a Széll Kálmán tér térségét, így a Déli pályaudvar a föld alá költözhet – írja. Ennek köszönhetően fel lehet szedni a felesleges síneket, ami helyére nagy közpark, játszótér, közösségi terek épülhetnek.

Fürjes szerint ennek eredménye az lesz, hogy megszűnik az elvágó hatás, amit ma Budán a Déli pályaudvar az I. és a XII. kerület között jelent, a két terület között ezáltal közvetlenebb kapcsolat jöhet létre.

Fürjes azt is kiemeli, hogy ennek köszönhetően megszűnhet a Márvány utca és a Hegyalja út közötti terjengős üzemi terület, annak minden bosszantó zajával és látványával. Ennek helyére pedig lakosságbarát terület épülhet ki.

Miért nincs F-vitamin? Itt a válasz

Többekben is felmerülhetett már, ezek a szerves vegyületek miért pont az ábécé betűiről kapták a nevüket, illetve az is, miért maradt ki látszólag néhány betű a sorból.