Így néz ki az új, magyar fejlesztésű távolsági autóbusz
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. által kifejlesztett, Mercedes-Benz alapokra épített új távolsági autóbuszt kedden Debrecenben.
Az eseményen Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára hangsúlyozta, az ITK Holding Zrt. leányvállalata által kifejlesztett és gyártott járművek jelentős hazai hozzáadott értéket tartalmaznak, így a most bemutatott új autóbusz is igazi magyar sikernek nevezhető.
Ez a fejlesztés a jó példa arra, hogy a nemzetközi technológia, a hazai és hazafias vállalat és egy felsőoktatási intézmény milyen kiválóan tud együttműködni – fogalmazott az államtitkár.
Schanda Tamás kifejtette, mára Magyarországon sikerült olyan környezetet kialakítani, amely ösztönözi az innovációt, támogatja a munkát, alapoz a szakértelemre és megbecsüli a sikeres fejlesztéseket. Munkaalapú gazdaságot hoztunk létre, amelyben a családokra, a vállalkozásokra és a magyar dolgozók szakértelmére építhetünk – jelentette ki.
Emlékeztetett, a koronavírus-járvány miatt tavaly globálisan mintegy 114 millió ember veszítette el az állását, 42 százalékkal estek vissza a beruházások, a világkereskedelem volumene pedig több mint öt százalékkal csökkent. Magyarország gazdasága a járvány kirobbanásakor stabil lábakon állt, így kevésbé volt sérülékeny, a legnehezebb időszakban pedig nemcsak a munkahelyek megvédésére, hanem egyben újak teremtésére is koncentrált a kormány.
Ma a magyar gazdaság teljesítménye meghaladja a válság előtti szintet, miközben az uniós országok többségében erre még jócskán várni kell – közölte Schanda Tamás. Jelezte, a második negyedévben 17,9 százalékkal nőtt a GDP, 1700 milliárd forintnyi beruházás zajlik az országban, a szolgáltatások exportja, a beruházások és az ipar jelentősen bővült 2020-hoz képest, a foglalkoztatás pedig rekordmagasan áll, jelenleg több mint 4,7 millióan dolgoznak Magyarországon.
Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a Mercedes-Benz Reform 600 IC elnevezésű autóbusz alváza és EURO6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorja a német gyártó terméke, dizájnját, felépítményét és teljes műszaki felépítését azonban az ITK tervezte a Debreceni Egyetem oktatóinak segítségével.
A legmodernebb biztonsági eszközökkel felszerelt, megrendeléstől függően 55 vagy 59 ülőhellyel rendelkező autóbusz több mint 60 százaléka magyar hozzáadott érték – tette hozzá a vezérigazgató.
Tájékoztatása szerint a 13 méter hosszú és 3,3 méter magas autóbuszban egy 260 kilowatt teljesítményű, 1400 newtonméteres forgatónyomatékú motor dolgozik, rendelkezik többek közt az ABS és ESP-rendszerek mellett sávelhagyás-figyelővel, járműkövető szoftverrel és vészfék-asszisztenssel is. Az akár ezer kilométeres hatótávolságú buszban utasok kényelmét az ülések háttámlájára szerelt multimédiás berendezések, valamint fedélzeti wifi szolgálja.
Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem rektora arról beszélt, a helyi iparági együttműködési rendszerben a vállalatok elfogadták az egyetemet központi szereplőnek. A tudományos munkát sikerült ötvözni az ipari munkakultúrával, ennek a kettőnek az együttese pedig a felsőoktatási intézmény versenyképességét jelentősen befolyásolja – tette hozzá.
Bemutatták a MÁV új első- és prémium osztályú IC+ kocsiját
Az Úszó Nemzet Programban az ITK Zrt. elővárosi autóbuszainak segítségével szállítják majd a gyerekeket a tanintézményektől egészen az uszodákig – mondta Wladár Sándor, a Magyar Úszó Szövetség elnöke.
Papp László, Debrecen Fidesz-KDNP-s polgármestere ipartörténeti jelentőségűnek nevezve az eseményt elmondta, ez a nap egyértelmű bizonyítéka a magyar gazdaság fejlődőképességének és versenyképességének, a magyar vállalatok innovációs képességének és a magyar szakemberek tudásának és teljesítményének.
(MTI)