5 dolog, amiben a PS5-nek javulnia kell a PS4-hez képest
Az érkező next-gen konzolok kapcsán égető kérdést jelentenek azok a problémák, amelyekkel a gamerek szembesültek a jelenlegi generációnál.
Az érkező next-gen konzolok kapcsán égető kérdést jelentenek azok a problémák, amelyekkel a gamerek szembesültek a jelenlegi generációnál.
A PlayStation 4 2013-as megjelenésekor óriási követelményeknek kellett megfelelnie a Sony-nak. Azon túl, hogy radikális változást szerettek volna látni a játékosok a grafika és a gameplay terén, sokan egyszerűen csak azt akarták, hogy mindenben felülmúlja a rivális Microsoft Xbox One konzolját.
Elérkeztünk 2020-ra, amikor is év végén a boltok polcaira kerülhet a PS5, mi pedig ennek apropóján megpróbáltunk összeszedni 5 olyan problémás funkciót a PS4-en, melyet mindenképpen orvosolniuk kellene a japánoknak a next-gen játékgépükön.
1. VR-tartalom
Bár kétségkívül jelenleg a PS4 VR-headsetje a legeladottabb virtuális realitást megcélzó eszköz a piacon, az igazság az, hogy a technológiája nagyon hasonlít a PS3 Move-hoz, ami a PS2 PSEye-jának továbbfejlesztett változata.
Rendkívül érdekes koncepciónak bizonyult, azonban messze van attól, hogy bárki megengedhesse magának, mivel a PlayStation VR majdnem ugyanannyiba kerül, mint maga a konzol. A PS5-tel a PS VR-t kellene tökéletesítenie a Sony-nak, ha el szeretnék érni, hogy ne csak egy bemutatóelem legyen az eszközük a show-jaikon.
2. Cross-play
A videójátékok modern korszaka egyértelműen a multiplayer game-ekre épül. A játékfejlesztői stúdiók és a kiadók is tisztában vannak ezzel, így nem véletlen, hogy a Fortnite, a PUBG vagy éppen az Apex Legends ekkora népszerűségnek örvendhetett a mostani generációban.
Jó lenne, ha a Sony tudatosítaná, a third-party stúdiók multijai nem feltétlenül az a piac, ahol érvényesülniük kellene, ezért hatékony lenne számukra, ha engedélyeznék a cross-playt, azaz a konzolokon és PC-ken átívelő játékmódot a jövőben.
3. Multi-tasking és a kezelői felület
A PS4 felhasználói interfésze átláthatóvá sikerült, bár a PS3 UI-jához képest nem sok módosítás történt. Sokan kifogásolják, hogy néha bonyolult a kezelése és a legalapvetőbb funkciók hiányoznak belőle, amelyek például az Xbox One-on elérhetőek.
Lehet, hogy a PS5 megjelenésével a Sony visszahozza a klasszikus XMB dizájnt és erre fog építeni ahelyett, hogy túlzottan a kinézetre összpontosítanának, így a multi-tasking gördülékenyebbé válhat – főleg úgy, hogy a gépbe már egy SSD lesz szerelve.
4. Ingyenes multiplayer
A legnagyobb negatív meglepetés a PS4 piacra kerülése során talán az volt, hogy a konzol egyetlen online játékot sem támogatott ingyen. A PS3-on teljesen bérmentve lehetett a szervereken game-elni, az új konzolon azonban kénytelenek vagyunk megvásárolni a PS Plus szolgáltatást havi rendszerességgel annak érdekében, hogy elérhetővé váljon számunkra a multiplayer opció.
Sokan elfogadták ennek a csekély összegnek a kifizetését a stabil és lag-mentes szerverekért cserébe, azonban a Sony eladási számait nézve nem biztos, hogy többé rászorulnak az ebből befolyó plusz összegre, ezért nagyon örülnénk, ha a PS5-ön ismét lehetne ingyen multizni.
5. Teljes visszafelé kompatibilitás
A márciusi Mark Cerny-féle technikai prezentációból kiderült, hogy a kiválasztott PS4-játékok gond nélkül futnak majd PS5-ön is. Konkrét lista egyelőre nincs ezekről a game-ekről, viszont a Sony-nak lenne mit javítania ezen a téren.
Az Xbox Series X az összes Xbox One játékot támogatni fogja azon túl, hogy egészen a legelső Xbox-game-ekig minden simán fut majd a next-gen konzolon.
A japánok azonban úgy tűnik, nem szeretnék ezt meglépni, így a PS3-as, PS2-es és PS1-es játékokra hiába várunk. Mivel konkrét szó még nem esett a visszafelé kompatibilitás pontos részleteiről, ezért csupán reménykedhetünk az ellenkezőjében.
Kapcsolódó hír: