Érzelemolvasó rendszert szabadalmaztatott a Microsoft
A redmondi techóriás egy olyan szabadalmat jegyzett, amely révén az Xbox-játékosok érzelmeit olvashatják le valós időben.
A korszakalkotó technológia révén a konzol képes lesz arra, hogy audiostreamek és chat közben felmérje, pontosan milyen hangulatban van a felhasználó, és ez alapján alakítsa ki bizonyos játékok hátterét és környezetét – írta a Game Rant magazin.
Egy másik aspektusból szemlélve kiiktathatják a gyűlöletbeszédet, a trágárságot és az online erőszakot a virtuális térből, hiszen az algoritmus úgy működhet majd, hogy ki fogja tudni szelektálni az agresszív viselkedést.
A technológia egyelőre még csak papíron működik, bár nagy reményeket fűznek hozzá, hiszen akár hangok karakterét is elkülöníthetik, és minden egyes játékost egyedi jellemmel ruházhatnak fel, amelyeken a felhasználók változtathatnak.
A Microsoft első körben egy neutrálisan kialakított beszédprofilt fog létrehozni, amely alapján az Xbox-játékosokat kategorizálhatják, és becsoportosíthatják őket a hangjuk energiaszintje, hangszíne és beszédgyorsasága szerint.
Ezt követően blokkokra oszthatják a begyűjtött adatokat, ezt az újonnan megalkotott listát pedig kiküldhetik a videojáték-stúdióknak, akik lényegében érzelemmintákat figyelembe véve fejleszthetik ki a game-jeiket.