Csalók keresik fel a banki ügyfeleket, ne dőljünk be nekik!
A korábban már több esetben is bevált módszerrel támadják csalók az OTP klienseit annak érdekében, hogy megszerezzék a pénzüket.
Az OTP Bank Vállalati Kommunikációs Csoportja szerint ismeretlen személyek keresik telefonon a bank ügyfeleit, illetve másokat is, akikkel a bank nem áll szerződésben – adta hírül a Napi.hu hírportál.
A csalók magukat a bank alkalmazottainak adják ki, az OTP Csoport által használt központi és leányvállalati hívószámokhoz hasonlító telefonszámokról hívogatnak.
A következő hamis információkkal kapcsolatban keresik fel a bank ügyfeleit:
- Konkrét kereskedőnél végzett tranzakcióval kapcsolatban kérdezik, valóban a hívott végezte-e, jóváhagyja-e.
- Kecskeméten vásárlási kísérletet észlelt a bank, és egyeztetnie kell az ügyféllel, hogy más hozzáférhetett-e a bankkártyájához.
- Átutalást kíséreltek meg kezdetben egy Ludmilla, jelenleg egy Nagy László nevű személy részére – megkérdezik az ügyfelet, hogy a tranzakciót ő végezte-e, jóváhagyja-e.
- Az ügyfél számláját, netbankját feltörték – utasítják, hogy a pénze megvédése érdekében a számla egyenlegét egy biztonsági számlára utalja át.
Az elkövetők mindent megtesznek azért, hogy megszerezzék a kliensek bankkártyához köthető adatait, valamint biztonsági kódjait, több esetben még olyan applikációkat is letöltettek a Google Play áruházból, amelyek távoli asztal alkalmazásként elérést nyújtott a csalóknak a sértett telefonjához és PC-jéhez.
Ez azért baj, mert az elkövetők a megszerzett adatok birtokában az ügyfél eszközeinek távoli elérésével már szabadon tudnak bármilyen tranzakciót kezdeményezni az ügyfél számlája vagy kártyája terhére – figyelmeztettek.