Négymilliárd forintból épülhet meg a világ leghosszabb függőhídja Sátoraljaújhelyen
A Várhegyet és a Szárhegyet összekötő híd fesztávolsága a tervek szerint 700 méter lesz.
A sátoraljaújhelyi függőhíd megépítését még 2017-ben jelentették be, azóta azonban nem sokat haladt a projekt. Lassan, de biztosan azonban megvalósulhat az ígéret, hiszen sikeresen lezárult a közbeszerzés, miután márciusban először eredménytelenül végződött.
A Portfolio beszámolója szerint a gyalogos kötélhidat a Graboplan Industrie Kft. építi meg Szárhegy és Várhegy között, a tervező cég pedig a Margit híd és a déli összekötő Duna-híd tervezésében is együttműködő MSc Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft. lesz.
Márciusban azért zárult le eredménytelenül a közbeszerzés, mert az indoklás szerint az akkor rendelkezésre álló 2,8 milliárd forintos fedezet nem volt elegendő a szerződések megkötéséhez, de úgy tűnik, azóta növelni tudták a forrásokat.
A Szárhegy-Várhegy függőhíd négymilliárd forintból fog elkészülni.
A tervek szerint a kötélhíd közlekedési és átkelési célt szolgál majd, és korszerű, tartós anyagok felhasználásával épül, de a kötélszerkezet erőjátékát jól megmuta és hagyomány módon készített kötélhidak – mint például az inka kötélhidak – megjelenését imitáló kialakítással valósul meg.
A híd különlegessége, hogy 700 méteres fesztávolságával a világ leghoszabb függőhídja lesz – ha minden a tervek szerint valósul meg. A látogatók számára a híd megközelítése a Várhegyen és a Szárhegyen a kiépülő, illetve a már meglévő utakhoz, sétányokhoz csatlakozó turistaösvényekről válik lehetővé. A hídfők körüli területet kerítéssel zárják körbe, ide csak a Zemplén Kalandparkon keresztül, belépődíj fejében lehet majd eljutni.