A Lidl vezeti a magyar boltláncok listáját, a Spar a második helyre csúszott vissza
Hivatalos adatok alapján is kijelenthető, hogy új piacvezetővé lépett elő a Lidl Magyarországon, a külföldi kézben lévő boltláncok listáját először vezetheti.
A Napi.hu riportjából kiderült, a magyar Lidl rendkívül jó évet zárt tavaly, a boltlán nettó árbevétele 2020 márciusától 2021. február végéig tartó üzleti évben 667 milliárd forintot tett ki, ami több mint 21 százalékos növekedésnek felel az egy évvel korábbi 551 milliárd forinthoz képest.
A magyar Tesco belföldi nettó forgalma – 2020 márciusától 2021. február végéig – közel 588 milliárd forintra rúgott, ez 2 százalékos csökkenést jelent éves szinten.
Ezzel a Tesco csak a harmadik az új listán, mivel a Spar – amely már májusban publikálta eredményeit – a hivatalos beszámolója szerint 630 milliárd forintos bevételt ért el belföldön, 10 százalékkal többet, mint 2019-ben.
A dobogósok után következik az Auchan, a főként hipermarketeket működtető boltlánc 7 százalékos pluszt ért el, így 356 milliárd forint volt a magyarországi nettó bevétel.
A diszkontláncok közül a Penny Market 14 százalékkal 307 milliárd forint feletti belföldi bevétellel zárta a múlt évet. Az Aldi pedig 19 százalékos növekedéssel 292 milliárd feletti forgalmat könyvelhetett el.