Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
364,02 Ft
Euró
390,36 Ft
Font
456,60 Ft
Bitcoin
61,296 $

25 perc alatt, biztonságosan, bringával az Örsről a Kálvinra? Nemsokára lehetségessé válik

Gyors és biztonságos kerékpáros kapcsolatok jöhetnek létre Kőbányán annak köszönhetően, hogy kiépítik a kerület kerékpárút-hálózatának hiányzó szakaszait.

Fotó: Unsplash/Murillo de Paula
Belföld

Kornis Vivien

Szerkesztő

A X. kerületi beruházás tervezésekor fontos szempont volt, hogy a mindennapi ügyintézés, a munkába, az óvodába és az iskolába járás kerékpárral közlekedve is mindenki számára elérhető legyen. A tervekben ezért övezeti sebességcsillapítás, gyalog- és kerékpárút kialakítása, útburkolati jelek felfestése, valamint kerékpársávok kialakítása is szerepel – olvasható a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében.

A kőbányai kerékpárút-hálózat hiányzó szakaszainak kiépítésével gyors és biztonságos kapcsolatok jöhetnek létre a kerületen belül és más városrészekkel. Így csaknem 10-15 perc alatt elérhetők lesznek a Kőbánya központjában lévő köz- és oktatási intézmények, a Szent László tér, üzletek, a jelentősebb közlekedési csomópontok és a kerület zöld övezetei – Óhegy park, Rákos-patak – is. Soron kívül Olajat talált a Mol Tura közelében

A BKK hangsúlyozta, hogy a tervekben szereplő kerékpáros szakaszok összekötik a X. kerületet a szomszédos kerületek már meglévő hálózataival. Az Örs vezér téri, a Határ úti, valamint a kőbánya-kispesti főbb közösségi közlekedési csomópontokhoz, valamint az ott lévő bevásárlóközpontokba negyedórán belül, míg a Kálvin térre akár 25 perc alatt el lehet jutni a Kőbányai út mentén.

A Budpaesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint az eredményes közbeszerzési eljárás lebonyolítását követően a munkák várhatóan idén év végén kezdődhetnek, és 2022 év végén fejeződhetnek be.

A BKK külön kiemelte, hogy a kőbányai beruházás egy nagyobb fejlesztési program része. Az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Operatív Program (VEKOP) keretében összesen bruttó 8,39 milliárd forint jut arra, hogy kerékpárosbaráttá alakítsák a fővárosi úthálózatot. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén ebből a BKK a X. kerületben – tartalékkerettel együtt – bruttó 1,02 milliárd forint támogatást tud felhasználni. A BKK a kis- és középvállalkozások előnyben részesítése, továbbá az ajánlattevői kör szélesítése miatt 11 részre bontva biztosít ajánlattételi lehetőséget a közbeszerzési eljárás során.

A BKK a Fővárosi Önkormányzattal szorosan együttműködve igyekszik megteremteni annak a feltételét, hogy a közlekedők a leginkább megfelelő közlekedési eszközt választhassák. Az autót felváltó alternatív lehetőségeknek nemcsak társadalmi, hanem környezeti hasznuk is van, csökkenhet a zaj- és légszennyezettség, javulhat a levegő minősége, élhetőbbé válnak a zsúfolt fővárosi útszakaszok. A fővárosi kerékpározással ismerkedők azon túl, hogy új útvonalakat fedezhetnek fel, valamint újszerű közlekedési élménnyel gazdagodnak, fontos lépést tesznek az egészségük megőrzése felé is.

A főváros közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Terv 2030 a közösségi, kerékpáros és gyalogos közlekedés előtérbe helyezését tűzi ki célul, hogy fővárosunk a jelenleginél élhetőbb, és még inkább ember- és környezetbarát város legyen – hívta fel a figyelmet a BKK.

Nagy Márton az üzemanyagár-csökkenésről: megértette mindenki, mit szeretne a kormány

A nemzetgazdasági miniszter szerint nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy az üzemanyagárak visszakerüljenek a referenciaszinthez. Egyúttal megfontolandónak tartja, hogy a régiós átlagár helyett csak a szomszédos országokat vegyék alapul.