Pizzával és taxival csábítják a brit fiatalokat a koronavírus elleni oltásra
Van, aki szép szóval, van, aki pizzával.
Az Egyesült Királyság az ételek elvitelére vonatkozó kedvezményekkel és ingyenes taxizással ösztönzi a fiatalokat a koronavírus elleni oltás beadására – közölte vasárnap közleményében az ország egészségügyi minisztériuma.
A brit kormánnyal együttműködő cégek közé tartozik az Uber, a Bolt, a Deliveroo és a Pizza Pilgrims. További ösztönzők lehetnek „a mobil oltóközpontokon oltott, és az NHS-en (Nemzeti Egészségügyi Szolgálat) keresztül foglaló emberek számára az utalványok és kedvezménykódok, valamint a közösségi médiában zajló versenyek és az éttermeknek szóló promóciós ajánlatok is” – tette hozzá a minisztérium.
Az olyan vállalatok, mint az Uber és a Bolt egyes ösztönzőket már korábban is alkalmaztak, az intézkedések azonban újra felbukkannak, mivel a fiatalok oltási hajlandósága a jelek szerint még mindig felülmúlja az idősebb generációkat.
A 80 év felettiek az elsők között voltak az országban, akik 2020 decemberében kapták meg az első oltást. Azóta az oltóközpontok fokozatosan haladnak lefelé, a fiatalabb demográfiai csoportok felé. A 30 év alattiak 2021 júniusában jutottak hozzá az első oltásadagjukhoz. A kormány közleménye szerint 18-29 éves britek mintegy 67 százaléka kapta meg azóta az első oltást.
Az Egyesült Királyságban összesen 84,7 millió adag oltóanyagot adtak be, ebből 46,7 millió ember (88,4 százalék) kapta meg az első adagot, 37,9 millió (71,8 százalék) pedig mindkét adagot – írja a CNN.
Az Egyesült Királyságban, a világ egyik legmagasabb oltási arányának hazájában, Boris Johnson miniszterelnök július 19-én szinte minden járványügyi korlátozást enyhített, ugyanakkor bejelentette, hogy szeptember a szórakozóhelyekre való belépés feltétele marad a teljes oltás, „miután minden 18 éven felülinek lehetősége lesz a teljes oltásra”.