Elég komoly problémát okoz a klíma-mizéria a BKV járatain
A fővárosi buszok csupán kevesebb mint 40 százalékán működik rendesen a klíma, amit olykor be sem kapcsolnak, hiszen azt már nem bírná a busz motorja.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a klímák meghibásodásában a BKV buszgarázsai is érintettek, és vannak olyan öreg buszok, amelyeken ha bekapcsolnák a klímát, az túlzott terhelést okozna a motornak. A VEKE közösségi oldalán arra hívta fel a figyelmet, hogy a főváros öt BKV-divíziója közül minden garázs rosszul teljesít klíma tekintetében, kivéve a cinkotait.
A bejegyzés szerint ezeket a hibákat nem csak az utasok, de a járművezetők is ugyanúgy elszenvedik, hiszen ha így küldik őket dolgozni, ezzel jóformán veszélynek vannak kitéve a hőségben.
A területnek van felelőse, konkrétan a vezérigazgató-helyettes, ezekben a kérdésekben neki kellene döntenie – mondta el a Magyar Nemzet megkeresésére Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. Hozzátette, a meghibásodott klímákról már évek óta minden nyáron szó van, tehát nem új keletű a probléma, ennek ellenére semmiféle változás nem történt.
A Közlekedő Tömeg civil szervezet tegnapi összeállítása szerint a budapesti buszok kevesebb mint 40 százalékán működik jól a klíma. Leginkább a Mercedes Conecto és a szóló Mercedes Citaro buszokon pozitívak a tapasztalatok, a többi busz nagyjából felén a klímának csak minimális hatása van, mert a berendezést már gyárilag alulméretezték vagy nem tartják megfelelően karban.
Másik részükön a klíma csak zúg és meleget fúj, vagy egyáltalán nem üzemel, a problémát pedig tovább súlyosbítja, hogy a klímahibás járművek egy részén nincs megfelelő méretű, nyitható ablak, vagy egész egyszerűen nem lehet kinyitni, mert reteszelve van.