A francia kormány beidézte a távközlési vezetőt a segélyhívó vonal meghibásodása miatt
A francia kormány csütörtökön beidézte az Orange távközlési szolgáltató vezetőjét egy hálózati meghibásodás miatt, amely miatt az emberek órákig nem tudták elérni a segélyszolgálatot, és amely valószínűleg három halálos áldozatot is követelt.
A nyugati Morbihan régióban egy szívbetegségben szenvedő személy halálát jelentették, miután a szerda este legalább hat órán át tartó üzemzavarban nem sikerült segélyhívást kezdeményezni – közölte Gérald Darmanin belügyminiszter.
Bár nem volt biztos, hogy a halálesetet közvetlenül a hosszas késlekedés okozta, „ami kétségtelen, az az, hogy az emberek azt mondták, hogy többször próbáltak telefonálni, és nem tudtak azonnal kapcsolni egy operátort” – mondta újságíróknak Párizsban.
Két szív- és érrendszeri betegségben szenvedő ember halálát jelentették La Réunion tengerentúli területéről is. Jean Castex miniszterelnök, aki szerdán Tunéziába utazott Darmanin és Cedric O digitális ügyekért felelős miniszterrel, azt mondta, hogy mindkét minisztert arra kérte, hogy mihamarabb térjenek vissza Párizsba a válság kezelése érdekében.
Tunéziából Castex csütörtökön „jelentős eseménynek” nevezte az üzemzavart, amelyet „komolyan vettek”, és amelyből „le kell vonni minden szükséges konzekvenciát”. Darmanin „súlyos és elfogadhatatlan üzemzavarnak” nevezte az incidenst, és közölte, hogy Stephane Richardot, a legnagyobb francia távközlési vállalat, az Orange vezérigazgatóját csütörtökön kora reggel behívták a minisztériumába, „hogy tájékoztatást adjon a jelenlegi helyzetről”.
Olivier Véran egészségügyi miniszter szerdán azt mondta, hogy az incidens „meglehetősen véletlenszerű üzemzavarokat okozott, egyes régiókban akár 30 százalékos visszaeséssel”, és azt javasolta, hogy az emberek inkább hívják a helyi számokat. Az Orange az AFP-nek azt mondta, hogy „egy routerrel kapcsolatos technikai incidens nagymértékben megzavarta a VoIP (voice over internet protocol) hívásokat egyes régiókban” – írja a France 24.
Egy, az ügyhöz közel álló forrás kizárta, hogy bármiféle „hackertámadás” történt volna. Az Orange az incidensért elnézést kérve szerdán azt közölte, hogy csapatai azonosították a problémát, és „teljes mértékben mozgósítottak a szolgáltatások mielőbbi helyreállítása érdekében”. Csütörtökön a szolgáltató közölte, hogy a hálózat éjfél óta újra működik, de még mindig figyelik, és az alternatív segélyhívószámok továbbra is elérhetőek.