Újabb banknál változnak a számlák befizetésével kapcsolatos lehetőségek
A Takarékbank és az OTP után az Erste is szakít a Díjnettel.
Az év elején indult el az Erste Bank George-ra keresztelt netbanki szolgáltatása a lakossági ügyfelek számára, mellyel a cég akkori ígéretei szerint nemcsak könnyebbé, hanem áttekinthetőbbé és személyre szabottá is válhatnak az a netbanki szolgáltatások.
A lehetőségek között szerepelt például a Díjnet, amely elsősorban arra szolgál, hogy a Díjnet-rendszerben számlakibocsátóként szereplő szolgáltatók ügyfelei a számláikat elektronikusan, az interneten tekintsék meg és egyenlítsék ki. A Díjnetet a cég szerint jelenleg 813 ezren használják, akik 32 cég, jellemzően közműszolgáltatók, és internetes és televíziós számláikat rendezik a szolgáltatás segítségével – írja a Napi.hu a Menedzsment Fórumra hivatkozva.
A lap megkeresésére a bank elmondta, hogy az Erste lakossági ügyfelei között azonban nem sokan használják a Díjnetet, csupán 0.3 százalékuk veszi igénybe a szolgáltatást. Így az Erste Bank lakossági ügyfelei 2021. július 31-től az netbankon keresztül nem tudják rendezni a Díjnetes számláikat, csak a szolgáltató által biztosított egyéb felületeken.
Akik díjneten keresztül szeretnék továbbra is a közüzemi számláikat kiegyenlíteni, azoknak rendelkezésre áll a bankkártyás fizetés és az iCsekk alkalmazás is, melyek vásárlásnak minősülnek, így nem jelentenek pluszköltséget az ügyfelek számára – hívta fel a figyelmet a lehetőségre az Erste.
Nem az Erste az első hazai bank, amely szakít a Díjnettel. 2019 őszén a Takarékbank, 2020 végén pedig az OTP Bank is megtette ugyanezt, így 2021. augusztusától csupán a CIB biztosítja a netbankos számalarendezési lehetőséget a Díjneten bemutatott elektronikus számlákhoz. A Díjnet azonban hangsúlyozta, hogy van némi esély a Takarékbank visszatérésére, hiszen egyeztetések folynak a további együttműködés lehetőségéről.