Kibertámadás érte India nemzeti légitársaságát, több millió ügyféladat szivárgott ki
India nemzeti légitársasága, az Air India közölte, hogy az adatszervereit ért kibertámadás világszerte mintegy 4,5 millió ügyfelét érintette.
A jogsértést először februárban jelentették a vállalatnak, mely támadás során többek között útlevél- és jegyinformációk, valamint hitelkártyaadatok kerültek veszélybe. Az Air India szerint azonban a hitelkártyák biztonsági adatait – CVV vagy CVC számokat – nem tárolták a célba vett szerveren.
Az nem világos, hogy ki állt a támadás mögött, a Star Alliance hálózat tagjaként működő légitársaság annyit közölt, hogy a támadás a 2011. augusztus 26. és 2021. február 20. között regisztrált összes adatot érintette.
Míg minden ügyfelüket arra kérték, hogy változtassák meg a fiókjaikhoz tartozó jelszavakat a weboldalon, az Air India közölte, hogy nem észleltek további jogosulatlan tevékenységet – írja a BBC.
Tavaly a British Airways-t 20 millió font bírsággal sújtották egy adatkiszivárgás miatt, amely 2018-ban több mint 400 ezer ügyfél személyes és hitelkártyaadatait érintette. Szintén tavaly az EasyJet elismerte, hogy egy kibertámadás során mintegy kilencmillió ügyfél e-mail címét és utazási adatait lopták el a társaságtól.