Nincs szükség időpontra a védettségi igazolványokkal kapcsolatos ügyintézéshez
Számos szempontból nehéz az ügyintézés a védettségi igazolványokhoz kapcsolódóan, hétfőtől azonban időpontfoglalás nélkül is felkereshetjük a kormányablakokat az okmányt érintő problémákkal.
Holnaptól időpontfoglalás nélkül lehet a kormányablakokban a védettségi kapcsolatos ügyeket intézni – válaszolta az Operatív törzs az RTL Híradó megkeresésére.
Többen panaszkodtak arra, hogy már megkapták az oltást, illetve igazoltan felépültek a Covidos megbetegedésből, mégsem jutott el hozzájuk a védettséget igazoló okmány, ami számos előnyt biztosít azoknak, akik rendelkeznek vele.
Így például a bűvös, négymillió beoltott magyart jelentő határ átlépésével a korlátozások enyhítésének egyik lépéseként a védettségi igazolvánnyal látogathatóak a kulturális és szabadidős intézmények és a vendéglátóegységek belső helyiségei is.
Az RTL egy nézője elmondta, hogy egészségügyi dolgozóként már januárban, az elsők között megkapta a koronavírus elleni védőoltást, ám az ezt bizonyító igazolványt nem kapta meg. Többször kereste a kormányablakot, leadta a hivatalos dokumentumokat, mégsem kapott választ arra, hogyan kaphatná meg az okmányt.
Egy másik néző arról beszélt, hogy Ausztriában kapta meg a vakcinát, tehát az Európai Unión belül, az EMA (és Magyarország) által jóváhagyott védőoltással oltották be, ám ennek ellenére nem fogadják el a magyar hatóságok az ezt bizonyító dokumentumot. Egy olyan ellenanyag-tesztet kellett készíttetnie saját költségére, amivel aztán a kormányablak elfogadta a védettség tényét.
A kormányablakokban azonban nagyon kevés a szabad időpont, ami szintén akadályozza az ügyintézést és azt, hogy az erre jogosultak megkapják az igazolványokat, amik valamilyen okból kifolyólag nem jutottak el hozzájuk.
A Koronavírus Sajtóközpont most az RTL kérdésére elmondta, hogy a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés céljából május 3. hétfőtől már időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a kormányablakok.