Több mint 186 millió forinttal támogatott fontos társadalmi ügyeket a Spar tavaly
A Spar Magyarország tavaly több mint 186 millió forinttal támogatott olyan fontos társadalmi ügyeket, programokat, mint az “Adni öröm!” karácsonyi jótékonysági kezdeményezés, a Gyermekétkeztetési Alapítvány és a Janka Tanya.
– mondta el Maczekla Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője.
A Spar és Interspar áruházak vásárlói 18 millió forint értékű adománykártya megvásárlásával segítették az üzletlánc karácsonyi jótékonysági programját, az Adni Öröm! kezdeményezést, melynek köszönhetően a Magyar Máltai Szeretetszolgálat szervezet tízezer családhoz és egyedülálló idős emberhez juttatott el élelmiszercsomagot még az ünnepek előtt.
A Spar a Magyar Máltai Szeretetszolgálat tiszaburai varrodájának vászontáskáit és a pátyi és gyulaji műhelyeiből származó teákat, különleges és hagyományos szószokat, zöldségkrémeket és lekvárokat is értékesít. A vászontáskák megvásárlásával a tiszaburai hátrányos helyzetű asszonyokat és édesanyákat támogathatjuk, a pátyi és a gyulaji műhely pedig a sérült, illetve a társadalom peremére szorult munkavállalóknak jelent megélhetést.
Az Etesd a Dokit! civil mozgalom keretében az üzletlánc a vírus elleni védekezés első soraiban küzdő ápolóknak, nővéreknek és orvosoknak biztosított előrecsomagolt élelmiszereket, az UNICEF felhívására pedig a gyermekvédelmi gondogodásban élő gyermekeknek és az ellátórendszerben dolgozóknak nyújtott kétmillió forint támogatást és élelmiszert.
A Gyermekétkeztetési Alapítvány számára az áruházban vásárlók 2020-ban 2.5 millió forintot adományoztak, ezzel segítve a szegénységben élő vagy alultáplált, egysíkúan étkező gyermekeket. A Spar közleményéből kiderül, hogy több éve dolgoznak együtt a Tegyünk a Leukémiás Gyermekekért és Betegekért Közhasznú Alapítvánnyal és a tóvázsonyi Janka Tanyával, mely autista embertársaink számára teszi lehetővé a siker megélését. Az áruház az Esőemberke Alapítvány a Vas Megyei Autistákért és az Alapítvány az Autista Gyermekekért munkájához is hozzájárul, többek között a megváltozott munkaképességű kollégák foglalkoztatásával és támogatásával, valamint érzékenyítő és esélyegyenlőségi programokkal.
A közlemény kitér arra, hogy az üzletlánc hogyan járult hozzá a magyar gazdák, agrárvállalkozók és élelmiszeripari gyártók piacra jutásához, azt írják, hogy a hazai kereskedelemben egyedülálló együttműködést valósítottak meg az Agrármarketing Centrummal közösen, mellyel a magyar termékinnovációkat támogatják. Az Országos Állatvédőrség Alapítvány munkáját tavaly a vásárlók több ezer kilogramm kutya és macska száraztáppal és konzerveledellel támogatták az áruházlánc közreműködésével.