Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
366,88 Ft
Euró
400,91 Ft
Font
479,38 Ft
Bitcoin
64,084 $

Múltidézés – a drámákkal tűzdelt 2003-as Brazil Nagydíj, amit egy életen át nem lehet elfelejteni (videókkal)

A mai múltidézőnkben 2003. április 6-ig utazunk vissza, a szezon harmadik futamát jelentő Brazil Nagydíjra, amit a hagyományokhoz hűen Interlagosban rendeztek meg. A drámai fordulatokkal és kaotikus körülményekkel tűzdelt futam után Giancarlo Fisichella élete első győzelmét ünnepelhette.

Sport
Author image

Nagy Noel

Szerkesztő
TÉMÁK

Már az időmérő is tartogatott érdekes meglepetéseket, ugyanis az addig kiválóan futó, akkor még ötszörös világbajnok Michael Schumacher a hetedik, míg Juan Pablo Montoya csak a kilencedik helyről indult, aminek kapcsán arra gyanakodtak, hogy már itt is esős beállításokkal mentek. A legnagyobb meglepetést azonban Mark Webber okozta, aki az igencsak közepes Jaguarban a harmadik rajthelyet szerezte meg.

A verseny napján gyakorlatilag egész nap szakadt az eső, így a mezőny negyedórás csúszással, a biztonsági autó mögött rajtolt el, ami a zord időjárási körülmények, valamint a rossz látási viszonyok miatt csak a 8. körben hajtott le a pályáról. Az élről induló Rubens Barrichellót sorra kezdték megelőzni a mögötte haladó vetélytársak, így a brazil egészen a hatodik helyig csúszottk vissza, míg az élre csapattársát, David Coulthardot megelőzve Kimi Raikkönen állt. Soron kívül Nagyar Márton a romániai életszínvonalról: „A románok sehol nincsenek hozzánk képest”

Az esőkáosz a 18. körben szedte első áldozatát, amikor Ralph Firman Jordanéről leszakadt a jobb első kerék, és eltalálta a mellette haladó Olivier Panis Toyotáját, aminek következtében mindketten feladni kényszerültek a verseny, a biztonsági autó pedig újra a pályára hajtott. Ekkor felborult némileg a sorrend, mivel a mezőny nagy része behajtott a boxba tankolni és kereket cserélni.

A 22. kör környékén köszöntött be az igazi káosz, miután a biztonsági autó elhagyta a pályát, a célegyenest követő kanyarban ugyanis Juan Pablo Montoya és Antonio Pizzonia is a gumifalba vágta az autót, egymástól függetlenül, majd egy körrel később Michael Schumacher is itt adta fel a versenyt. Néhány körre rá Jos Verstappen és Jenson Button is ugyanennek a kanyarnak az áldozatai lettek.

A dráma azonban itt még nem állt meg: az élről induló, hazai pályán futó Rubens Barrichello nagy nehezen visszavette az első helyet, ám csak két körig örülhetett, ugyanis egy műszaki hiba miatt feladni kényszerült a versenyt. Eközben Giancarlo Fisichella szépen lassan a sárga Jordannel feljött a harmadik helyre.

Mivel az előtte autozó Coulthard és Ralf Schumacher kiálltak kerékcserére, Fisichella már a második helyen találhatta magát. Szerencséjére a futamot vezető Kimi Raikkönen is hibázott, ezért az élre tudott állni az olasz.

Nem telt el sok idő ezt követően, és jött az újabb dráma: a kiválóan kvalifikáló Mark Webber rommá törte a Jaguart a célegyenes bejáratánál, aminek köszönhetően újra behívták a biztonsági autót, azonban Fernando Alonso nem vette észre a sárga zászlót és belerongyolt a Webber autójáról leszakadt kerékbe, aminek következtében elvesztette az irányítást és nagy erővel a falnak csapódott.

Ezt követően a versenybírák úgy döntöttek, ezen körülmények között nem lehet folytatni a futamot, így piros zászlóval az 55. körben leintették a 2003-as Brazil Nagydíjat. Az igazi kérdés pedig ezek után merült fel: vajon ki most a győztes?

Az akkori szabályok értelmében a leintést megelőző két körrel korábbi állást kellett végeredménynek tekinteni, ami alapján Raikkönen nyert volna, mivel ő kezdte meg az élről az 53. kört. Ebből kifolyólag a ceremónián is ő állt fel a dobogó első fokára.

Néhány nappal később azonban kiderült, hogy Fisichella nem sokkal azelőtt kezdte meg az 56. kört, mielőtt a versenyt megállították, vagyis az 54. kör sorrendjét kell figyelembe venni, ami alapján a Jordan pilótája a végső győztes. Az FIA mindezt megerősítette, a nem hivatalos díjátadóra pedig a rákövetkező San Marinó-i nagydíjon került sor.

A dolog pikantériája, hogy ez a hétvége volt a Jordan istállójának 200. futama. A csapatfőnök Eddie Jordan már a hétvégét megelőzően mondta, hogy a dobogón szeretne ünnepelni, ám arra még álmaiban sem gondolhatott, hogy FIsichella megszerzi a Jordan negyedik futamgyőzelmét erre a jeles alkalomra.

Az alábbi videóban a Forma-1 hivatalos YouTube csatornájának összefoglalóját láthatjuk a drámákkal tűzdelt 2003-as Brazil Nagydíjról, ami határozottan a történelemkönyvekbe került a száguldócirkusz szerelmeseinek a számára.

Legutóbbi múltidézőnkben Massa és Kubica 2007-es csatáját elevenítettük fel:

https://liner.hu/multidezo-massa-es-kubica-oruletes-2007-es-csataja-video/

Nagy Mártont idegesíti, amikor a reptér visszavásárlását kritizálják

Nagy Márton nagyon is elégedett a Liszt Ferenc Repülőtér visszavásárlásával, amit aranytartaléknak is tart.