Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

Dollár
361,48 Ft
Euró
389,19 Ft
Font
453,37 Ft
Bitcoin
61,616 $

Rövidesen itt a csokimikulások ideje

Ha a csokimikulásokról van szó, mindenki felkapja a fejét, hiszen az édesség egyik alapkelléke a decembernek, a NAK legfrissebb tájékoztatója szerint pedig évente nem kevesebb, mint 8 millió darabot fogyasztunk belőle.

Fotó: MTI/Vajda János
Gazdaság

Takács Petra

Szerkesztő
TÉMÁK

Az adventi időszakhoz köthető üreges csokoládé Mikulás-figura népszerűsége évről évre töretlen a vásárlók körében, ebből a termékből évente közel 8 millió darabot értékesítenek a magyarországi piacon – írta a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) az MTI-nek hétfőn eljuttatott közleményében.

Kiemelték: csokimikulásokból még mindig a klasszikus tejes változat a legnépszerűbb, de az étcsokis verzió aránya növekszik; az üregükben cukorkával töltött, kétrétegű, kétízű vagy akár paleo mikulások részaránya a piacon kisebb. Soron kívül Lehúzta a vécén újszülött gyermekét egy 15 éves lány, vádat emeltek ellene

A Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) kimutatására hivatkozva közölték, hogy Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással.

A kamara tapasztalatai szerint mind a multinacionális, mind a magyar tulajdonú gyártók megtalálják számításukat a szezonális édességek piacán – ilyen a csokinyúl is; még a kisebb gyártók is jelentős tételeket tudnak értékesíteni a szezon idején.

Felhívták a figyelmet arra, hogy a csokimikulások gyártásához felhasznált alapanyagoknál – mint szinte minden területen – jelentős áremelkedés tapasztalható, különösen a kakaóbabnál és a cukornál. A kakaóbabra az aszály is erősen hatott, kevesebb lett a termés – fűzték hozzá.

A NAK arra is kitért: a vásárlói szokások évek óta változnak, amely egyrészt a magasabb minőségű termékek, másrészt a funkcionális élelmiszerek, cukormentes termékek iránti kereslet élénkülésében mutatkozik meg.

(MTI)