Mint kiderült, a dízelmozdonyok átlagéletkora 50 év felett van a MÁV-nál, s a járatkimaradások miatt szükségessé vált pótlóbuszok megrendelése 2023 év első felében 168 115 633 forintba került.
Korábban felmerült, hogy az egyre nagyobb méreteket öltő munkaerőhiány miatt már csak folyamatos túlórával tartható a menetrend a MÁV-nál, szeptember végére pedig alig lesz, aki vezethetné a vonatokat. A vasúttársaság elismerte, hogy a rendszerben kevés a tartalék, ám azt leszögezték, hogy biztosított az őszi menetrendhez szükséges mozdonyvezetői alaplétszám.
A jobbikos Balassa Péter nemrégiben a vasút állapotáról kérdezte az Építési és Közlekedési Minisztériumot, amelyre Ágh Péter államtitkár azt a választ adta: a MÁV-Volán csoportnál a betöltendő pozíciók aránya mindössze 3,26 százalék volt augusztus 31-én, ami 1828 álláshelyet jelent.
„Ezek alapján szeretném visszautasítani a képviselő úr vádjait, hiszen nincs a MÁV-Volán Csoportnál általános létszámhiány”
– fogalmazott. Majd az államtitkár arra is kitért, hogy a MÁV hálózatán közlekedő személyszállító vonatok fajlagos, azaz egy vonatra eső késése 2023 első felében 6,1 perc volt.
Emellett szót ejtett arról is, hogy a vonatkésés- és kimaradás miatti visszatérítésekre 2023 első felében 4 710 545 forintot fizettek ki, belföldi átalány-kártérítés miatt pedig 3 005 751 forintot – írta meg a 444.hu.
Ágh Péter egy másik válaszában arról írt, hogy 2023 első felében a villamos mozdonyoknál a vonatmotorok meghibásodása okozott leggyakrabban késéseket, míg a dízeleknél az üzemanyagrendszerekkel volt gond. Megjegyezte, a villanymozdonyok átlagéletkora 43,9 év, a dízeleké pedig 50,36, egyúttal közölte, a kocsik 40 százaléka rendelkezik klímával vagy légjavító berendezéssel.