35 milliós bírságot kapott a Foodora, amiért megtévesztette a fogyasztókat
Úgy hirdettek akciót, hogy 2000 forint kedvezményt és ingyenes szállítást kapnak a fogyasztók, csak épp azt „fejeltették el” közölni, hogy ez kizárólag a 6000 forint feletti rendelésekre érvényes.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több mint 35 millió forintos bírságot szabott ki a Foodora ételrendelési portál üzemeltetőjére, mert a cég félrevezető akciót hirdetett, s nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a kedvezmények feltételeiről.
A GVH vizsgálata szerint a Foodora egy 2023 őszi promócióban 2000 forintos kedvezményt és ingyenes kiszállítást hirdetett, azonban a reklámok nem tartalmazták, hogy a kedvezmény csak 6000 forint feletti rendelések esetén érvényes.
Mindemellett a cég szándékosan lassította a hatósági eljárást, ezért a versenyfelügyeleti bírságon túl a GVH további 20 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott, melyet a vállalat már be is fizetett. A GVH azt is megvizsgálta, hogy a Foodora 2024. június 14-20. között nem megfelelően tájékoztatta a felhasználókat a rendszerhasználati díj felszámításáról, ami szintén hozzájárult a bírság összegéhez.
A GVH hangsúlyozta, az ételkiszállító cégek kereskedelmi gyakorlatát fokozottan ellenőrzi, és minden vállalkozásnak pontosan, határidőn belül kell eleget tennie az adatszolgáltatási kötelezettségeinek.
NE HAGYD KI
A versenyhatóság felhívta a figyelmet arra is, hogy ha egy cég árkedvezményt kínál, és annak érvényesítését valamilyen feltételhez köti, akkor ezt egyértelműen és átlátható módon kell közölnie a fogyasztókkal.