Kezdőlap

Friss hírek

Fontos hírek

Felkapott

Menü

AKTUÁLIS

AKTUÁLIS

Egy 32 évesen elhunyt édesanya, és ami utána következett

Egy 32 évesen elhunyt édesanya, és ami utána következett

Egy 32 évesen elhunyt édesanya, és ami utána következett
Shutterstock/Illusztráció

A gyász feldolgozása minden család számára nehéz, de amikor egy gyermek veszít el szülőt, a fájdalom még mélyebb és nehezebben megfogalmazható.

Egy amerikai család története most sokak szívét megérintette: egy édesapa a hét éves fiával közösen dalban mondta ki mindazt, amit szavakkal nem tudtak. Taylor Watts 2023 márciusában kapta meg a vastagbélrák diagnózisát, miután egészsége hirtelen romlani kezdett.

A cikk a videó után folytatódik

Férje, Mark Joseph Brisson Jr. a People magazinnak mesélte el a történetüket. „Körülbelül egy évvel a hivatalos diagnózis előtt elkezdett olyan dolgokat tenni, amelyek teljesen szokatlanok voltak. A rák hatással volt az agyi kémiai folyamataira, de akkor még fogalmunk sem volt róla.”

Watts erős, független és sokszor „makacs” személyiség volt, aki ritkán osztotta meg érzéseit másokkal. „Ritka volt, hogy Taylor megnyílt, és bár egyesek ezt személyiségbeli hibának tartották, a hozzá legközelebb állók számára ez elfogadott és szerethető tulajdonság volt.”

A házaspár kapcsolata ekkor nehéz időszakot élt, különváltak, de amikor Taylor állapota súlyosbodott, férje azonnal mellette volt. „Azonnal elindultam a lakásához, és fizikailag kellett kivinnem az ágyból az autóhoz. Akkor jöttem rá, hogy a helyzet sokkal rosszabb, mint bármelyikünk gondolta volna. Szinte hófehér volt, rendkívül gyenge és egyre törékenyebb.”

A betegség és a küzdelem

A biopszia után kiderült, hogy a daganat valóban rákos. „Taylor támogatása a küzdelem évei alatt nehéz volt. Az a makacs szellem még erősebbé vált benne. A legjobb módja annak, hogy támogassam, az volt, ha hagytam, hogy azt tegye, amit ő akart. Ő volt a saját hajójának kapitánya, mi pedig vele utaztunk.”

Taylor saját döntéseit hozta, nem fogadott el különleges bánásmódot, és édesanyjára támaszkodott, akihez végül költözött, hogy közelebb legyen a kezelésekhez. „Taylor az édesanyjára támaszkodott, és benne bízott, hogy segítsen neki viselni a betegség súlyát, és teljes joggal. Ő egy rendkívüli asszony.”

Kapcsolatuk „nem volt tipikus házasság”, de szeretetük megmaradt. „A házasságunk inkább társkapcsolattá alakult, szeretetvesztés nélkül, és ez működött nekünk. Tudtuk, hogy nem fogja túlélni, így sok olyan döntést hoztunk, amit mások talán soha nem értenének meg. Egy szörnyű betegség kényszerített minket ebbe a helyzetbe.”

A búcsú és a dal születése

2025 szeptemberében, alig két és fél évvel a diagnózis után, Taylor Watts 32 évesen elhunyt. Férje és kisfiuk, Forrest a hospice szobában voltak az utolsó órákban. „Forrest ott volt a hospice szobában velem együtt az utolsó órákban. Az a döntés, hogy így lássa az édesanyját, nem volt könnyű.”

A kisfiú azóta édesanyja párnájával alszik, és egy dobozba gyűjti a tárgyait. „A saját módján dolgozza fel most a halált. Úgy érzem, a legjobb, amit tehetek, hogy biztonságos teret adok neki, ahol kifejezheti a gyászát, bármilyen formában is.”

Az apa a gyász feldolgozására a zenéhez fordult. „Mi lehetne jobb módja annak, hogy tisztelegjek előtte, mint hogy írjak egy dalt neki, a fiunknak, magamnak, és végül mindenkinek, aki veszteségen megy keresztül.” – mondta. A dal, amelyet The Prettiest Little Angel címmel írt, a kisfiú kérdéseiből született: vajon az anyja hallja-e az imáit, van-e „tökéletes szárnyai”, vagy hallja-e, amikor énekel neki.

„Rendkívül nehéz volt először úgy elénekelni, hogy ne sírjak. Most már napközben is gyakran énekeljük egymásnak, és boldogan gondolunk közben Taylorra.” A dal TikTokon vált ismertté, és sokak számára adott vigaszt. „A dal megosztása ráébresztett, hogy messze nem vagyunk egyedül. A legtöbben átéltünk már veszteséget valamilyen formában. A halál nem ismer kort, és senki sem kerülheti el.”

A dal nemcsak apa és fia gyászát segítette feldolgozni, hanem közösségi élménnyé vált, amelyben sokan osztoztak. „A kérdés az, mi következik ezután. Az, ahogyan a dal segített nekem a ’mi következik’ feldolgozásában, önmagában egy új dal lenne.”