3000 eurós kamionos minimálbér bevezetését javasolják az EU-ban
Az ötlet kiváló, már csak azt kellene kitalálni, hogy ki fogja kifizetni.
Fritz Gurgiser, az ausztriai Transit Forum elnöke a helyi Kronen Zeitungnak adott nyilatkozatában kiemelte, hogy a sofőrhiány oka az EU adóharmonizációjának hiánya, emiatt pedig a sofőröket kiskapukon keresztül, a lehető legkevesebb járulékot fizetve jelentik be.
Álláspontja szerint amennyiben egységesen sikerülne megegyezni abban, hogy a munkavállalók 2500-3000 eurós minimálbért kapjanak, gyorsan megszűnne a jelenleg is fennálló súlyos sofőrhiány.
Gurgiser szerint az állományból mintegy négyszázezer sofőr hiányzik, a legkritikusabb helyzetben pedig Lengyelország, Nagy-Britannia és Németország van. A briteknél tavaly egyszer már megbénult a gazdaság, pedig ott „csupán” 60 ezer kamionosra lenne szükség, szemben Lengyelországgal, ahol legalább a duplájára. Németországban is gyors megoldásra lenne szükség, ugyanis a mostani előrejelzések 2027-re 185 ezres hiányt jósolnak.
A fizetések mellett a szakmában dolgozók elöregedése is gondot okozhat, Árvay Tivadar, az MKFE kommunikációs menedzsere szerint jelenleg Magyarországon összesen körülbelül 130 ezer sofőr dolgozik, többségük pedig a negyvenes, ötvenes korosztály tagjai, akik közül sokan hamarosan nyugdíjba vonulnak – írta meg a trans.info.